Filmtjam

Banner


Kategori Tips.  Men är det ett tips egentligen? Tipset att våga vara barnslig eller se det man gillar, hur löjligt det än verkar vara?

Ja, ibland tycks världen behöva tipset att våga vara.Sorgligt men sant.Vi försöker vara så korrekta som det bara går och efter en viss ålder skall man helst inte bete sig på ett visst sätt för att inte bli baktalad av andra som man själv baktalar de man anser är barnsliga och omogna.

Håhåjaja, vad det säger mycket om dem själva i stället än om dem de sladdrar om. Att det talas om mig, det vet jag och att det inte alltid är så positivt, vet jag också. Livet är ju så dant, att vi inte kan vara älskade av alla och vi älskar inte heller alla. Det är ju inte synonymt med legaliteten att tala nedlåtaden om andra men det är kanske lättare att tala illa om folk vi egentligen inte känner än de som står oss nära.. Ofta handlar det om avund, rädsla och taskigt självförtroende. Man vill gärna vara som den man talar illa om..

Att titta på Shreck,är något jag kan göra om och om igen.. och skratta lika mycket eller gråta lika hjärtligt varje gång. Jag har roat mig med att kika på Shreck idag.. och imorgon lär det bli Shreck 2. Ice Age tittade jag på igår och  var varken första eller sista gången. Den är så underbart rolig, härlig och kärleksfull. Pirates of the Carabean är också en film jag kan se om och om igen.. och aldrig få nog.

Hur är Ni själva? Tittar bara på "vuxen"film (INTE PORR nu, hörrni) och ratar allt som är barnsligt? Kanske sneglar Ni på barnfilmerna i smyg och skäms? Nej, fram för fler barnsliga filmer! Snövit, Robin Hood, Törnrosa, Braveheart, Ivanhoe med flera.. Har Ni ingen att se dem med.. RING MIG! Jag tittar gärna.

Kommentarer
Postat av: jessica

mina favvosar är pirates.., ice age, och ivanhoe kan man inte få nog av *ler drömmande* ska se nya den lilla kycklingen på bio med andréa nån dag =)

Postat av: mernil

nja.. barnfilm går bort helt.. liksom slogans "familjefilmer" är för mig en indikation för skitfilmer.

Hur som helst.. om jag får ge ett tips så är det "Man on Fire" .. jag har nog sagt det förut, men den är en ypperlig film!

http://imdb.com/title/tt0328107/

Sen är "Million Dollar Baby" och "Cinderella Man" väldigt bra!

2006-02-24 @ 00:00:53
Postat av: Chattens

Tack, mernil hjärtat. Jo, tipsen har kommit förr ;) men artiga jag tckar för dessa tips. Jag älskar även thrillers och krim.filmer.. Jag är bred i mitt sortiment men är som Du vet, barmsligt förtjust i roande, lättvindiga barnfilmer.

2006-02-25 @ 08:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback