En härlig dag

Banner


Bortsett från en fruktansvärd huvudvärk, så har jag verkligen en härlig dag. Jobbade 4 timmar.. och gick sedan hem. Tänk om vi alla kunde få jobba 50% och ändå ha full lön? Nu har jag ju inte det, tyvärr, men jag tror att vi alla skulle må så mycket bättre om vi fick ha det så.

Hur som helst, så hann jag ringa min älskade lillasyster när jag kom hem. Det sker dessvärre inte så ofta, men vi vet ju vart vi har varandra. Sedan for jag till stan och ordnade lite. SMS'ade söstra mi för att meddela att  jag är lycklig och ville luncha med henne. Dock hade hon inte tid, så jag strosade runt lite på stan för mig själv.

Att gå på stan dagarna före jul, kan vara något hemskt, har jag hört. Dock har jag aldrig råkat ut för den sorten av stress som andra pratar om. Hur har jag lyckats komma undan? Jag går ut på tider när andra jobbar och sliter. När klockan blir 16, är det som att trycka på en knapp och det väller ut folk på stan. Stressade stackare som måste hinna hämta barn på dagis, som skall hinna handla hem mat för dagen, julhandla och ändå är de inte klara i tid. Stress, stress, stress.

I sakta mak gick jag från Försäkringskassan via Valfisken och in till Kvarnholmen. Solen sken, det var rätt så myggfritt  *vem har sett mygg i termodress och toppluva?* Hungern grep tag i mig och självklart bjöd jag mig på lunch på min favoritrestaurang: ThaiSilk Palace. Värsta ruschen var över så det var lugnt och stilla där inne. Tänk att få avnjuta en lunch i lugn och ro. Bara njuta. Ingen klocka som säger att jag måste tillbaka till kontoret..

Varför kan vi inte alltid få ha det så här? Vi kanske borde lära oss att passa på att njuta av det lilla och ta oss tid.. bjuda oss själva lite stillhet och vara snälla emot oss själva lite oftare.

"Den har en magnet i sitt hjärta
som kan attrahera sanna vänner.
Den magneten är osjälviskhet,
att tänka på andra först"

Gran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback