Snacka om att skaffa problem

Banner


Det fanns en tid då datorer var de stora och märkvärdiga företagens maskiner.  Aldrig trodde vi väl att datorn skulle bli var mans egendom. Nä, inte jag i alla fall. Det var en relativt sorglös era som var. Det som störde familjefriden innan datorn kom, var ju TVns intrång i våra vardagsrum.

Med en dator blir det problem. Det är jag först att skriva under på. Det är inte alltid så lätt att åtgärda problemen som man tror och när min snudd på kraschade, köpte jag en ny hårddisk. Det skulle ju vara lätt som en plätt att föra över mina gamla data från den gamla hårddisken, till den nya. Men icke sa Nicke och kompisen kliade sig skallig av frågor. Det var åtkomst på alla utom MIN MAPP! Själklart! Den är nu urkopplad och väntar på någon som kan gå runt problemet.

Men.. den nya hårddisken fick problem. Plötsligt uppdaterade den sådant som redan var uppdaterat på Windows Update.. och det gick inte att installera. *den står på automatisk uppdatering* Något pajade och jag tänkte reparera (jag har ju blivit rätt så skicklig på att hantera min dator när den bråkar) men si, den gubben gick inte.

Jag mailade över sådant som var viktigt till en mailadress som inte är kopplad till min dator. Så skulle jag formatera och ominstallera allt. Trot eller ej.. men det var en fil som var trasig.. isapnp.sys! så jag kom inte åt att formatera via installationsskivan! Jag fick en ny fil tillsänd mig via det gudomligt braiga programmet msn (tack, Micke för all hjälp alltid) så döpte jag om den trasiga filen.. Men det gick inte att lura denna min låda.

Micke skickade en Hiren Boot Cd till mig.. men där snöade jag in lite och lät datorn funka så bra den kunde.. tills den idag bara la av... Nä, nu j*vlar skulle det bli ordning på lådan och jag ringde till komplett.se och pratade med dem. Han skickade en länk till mig och det var jag inte mycket hjälpt av av den enkla förklaringen att engelsk faktatext och jag går inte ihop. Så jag sms,ade norrland och Micke... som i sin tur var på väg hem från jobbet. Strax var jag inne på Hiren-skivan och vips, så var datorn formaterad på ett kick och jag kunde ominstallera hela min dator.

Kvällen har gått åt till att uppdatera drivrutiner, program etc.. medn först att uppdatera var ju LJUDET!! Det går ju inte vara utan det. *flinar* Lite hårdrock till jobbet är ju bara bäst.

Nu är datorn som ny igen.. men vad gjorde vi innan datorns intrång i våra hem? Bara Micke kommer från Kempehallen så skall han få skicka Rainlendar till mig för det var något knas med uppackningen när jag tankade hem den..  Va?? Undrar Du vad det är för ett program?? Jo, det är en almanacka som ligger på skrivbordet! Den kan jag knappt vara utan. Där skriver man in alla göromål och Du ser snabbt vad Du har att göra.. *tummen upp*


Ett litet krux som jag har med Maxthon nu är att den blockerar inte flytande annonser.. så det måste justeras också...

Kommentarer
Postat av: Micke

Tyvärr hann jag ju inte hem innan du kröp ner i sängen.. får bli i morgon då :)

Nu ska jag sova.. natti! - Kram.

2005-12-01 @ 23:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback