Allt är inte vad det ser ut att vara

Banner


En man går emellan för att stoppa en misshandel. Det gäller misshandel av en ung man med invandrarbakgrund. Mannen som ingriper, en invandrare,  blir själv misshandlad och det har gått över ett år nu och ärendet är inte ens klart.  Detta enligt
Barometern idag.

Mannen som ingriper anser att det är en misshandel pga att han är av invandrarbakgrund. Men är det verkligen det? Men å andra sidan, vad skall invandrarna skylla på om de blir misshandlade, om inte det??

Om jag skulle gå emellan och försöka stoppa en misshandel och jag själv blir misshandlad.. vad skall jag skylla på då? Jag kan ju inte påstå att jag blir misshandlad för att jag är invandrare.. "Är hon så jävla dum att hon lägger sig i, får hon skylla sig själv" skulle man säga då..

Blir jag misshandlad av invandrare.. kan jag DÅ kalla det rasism? Nej.. inte ens då.. för då är jag rasist!

Varför ges invandrarna denna möjlighet att alltid skylla allt på rasism? Det sägs ju att de största rasisterna är invandrarna själva..

(Sedan ÄR det tragiskt att misshandeln inte är utredd och klar än.. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback