Att söka en syndabock??

Banner


Som de flesta av oss vet, har en polisman dödats i en (tåg)olycka i samband med  jakt på en bilist. Det är tragiskt, vilket det är en polisman i tjänst, som privatperson.. Det är tragiskt oavsett vem som drabbas. Men när jag nu läser
Aftonbladet står det att läsa:

"Polisen kan i dag inte säga om mannen också kommer att misstänkas för att ha orsakat dödsolyckan"   Mannen i meningen, är  mannen som var jagad av de båda poliserna i olycksbilen. Men hallå! Jag hoppas innerligt att denne man inte befinns skyldig till att poliserna inte uppmärksammande tåget som kom. Den överlevande polismannens chef hade varit och hälsat på polismannen och han säger: "Men han sa att han själv inte hann observera tåget."  För denna ouppmärksamhet kan ingen annan än chauffören till polisbilen, stå till svars. Om jag är ouppmärksam i trafiken och kör på någon, inte sjutton kommer jag undan med att det beror på att framför varande bil körde för fort så jag hann inte se fotgängaren.. eller nåt. Skärpning, grabbar! Man kan inte leta syndabockar för att någon skall betala för någon annans fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback