Rätt ta lite från de rika också

Banner


Många fattiga i Sverige, dras med skulder på grund av olika omständigheter. Det kan vara pga skilsmässa och därtill ändrade ekonomiska förhållanden, det kan vara slarv eller helt enkelt lång arbetslöshet som gör att man inte kan fullfälja sina åtaganden hur mycket man än försöker.

För många år sedan, som relativt nyskild.. kanske hade det gått 2-3 år efter skilsmässan, orkade jag inte med det ekonomiska läget och vände mig till "socialen". Jag bad om hjälp att klara vardagen och fick beskedet att jag var tvungen att sluta betala på mina skulder först och låta dem hamna hos kronofogden! DÅ skulle jag möjligtvis få hjälp. Så sjukt! Men tror Ni jag fick hjälp? Nej. Inte en krona!

Vi vet alla hur lätt de rika eller de som på ett eller annat sätt har tillgångar som Kronkalle inte kommer åt, sliper undan. Jag kan nu till min stora förvåning ändå läsa i
Aftonbladet att Kronkalle nu tar hand om tillgångar en rånare har! Kanske det kan börja skipas lite rättvisa även bland de "rika".

Kommentarer
Postat av: My

Men han kanske hade skulder till andra som inte hade så mycket pengar, till människor har gjort ont eller misshandlat. Borde inte de ha rätt till sina skadestånd?

Postat av: Chattens

Det är ju det jag säger.. att han skall bli av med sina tillgångar för att betala sina skulder.. oavsett om det är skadestånd eller annat.. precis som alla andra måste betala för sig

2005-11-19 @ 13:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback