Hoppas på en varm vinter

Banner

Jag måste ju säga att en varm vinter gör mig inget, älskare av värmen som jag är. En vistelse i Australien och på Nya Zeeland vårt vinterhalvår, skulle jag inte tacka nej till. Mer stärkt i min kärlek till värmen blir jag när jag ser vad
Aftonbladet bjuder på idag. Får vi ett kallt Sverige i vinter, riskerar vi att få ett svart Sverige.

"Det kan vid mycket kalla vintrar i framtiden innebära att delar av Sverige helt enkelt släcks ned.
  
-Det finns en krisplan som anger att man tvingas strypa leveranserna av el till delar av landet under några timmar. Därefter tänder man dessa områden och stänger av någon annanstans. Det drabbar i så fall framför allt Mellansverige och Skåne, säger Bo Källstrand"....  kan man läsa i artikeln. Min fråga är om detta inte kommer att utnyttjas.. och vi får ändå behålla våra höga elräkningar.. Eller drar de ner på dem också? Sverige, ett land under avveckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback