Harkrankar

Banner

 

Finns något värre sommar och höst än dessa vidriga, långbenta bevingade fän? Ja, det gör det med all säkerhet men just nu är det krankarna som förpestar mitt liv. De finns överallt. I kläderna, på sängen, under sängen, vid sänglampan.. på datorskärmen, i diskbänken.. men priser tog de som satt och sov i centrifugen nu på morgonen..

 

Elakheten i mig tog över och jag centrifugerade dem en stund. skrattar Yra som fulla älgar raglade de omkring i botten av maskinen och med en golvtrasa tog jag upp dem, klämde dem till döds med mina ivriga händer med golvtrasan som skydd.

 

Envisa sommarflugor, mygg och ilskna getingar i all ära.. dem slår jag efter så de blir knockade.. Harkrankarna får mig att rysa av obehag. Pälsen står rakt upp på hela min kropp och jag vill bara skrika i frustration. Just nu återupplever jag sommaren 1994, då det var mer än fler harkrankar som störde min nattsömn med sitt hoppande på väggen över huvudet.

 

Harkrankar borde utrotas. På den punkten viker jag aldrig! bestämd


Kommentarer
Postat av: Micke

Nämen stackarn!
Inte är det lätt inte... ;)

2005-09-06 @ 09:37:28
Postat av: Veduran

*hehe* men dom bits ju iallafall inte dom där krankarna ;)

2005-09-06 @ 17:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback