Nonchalera inte något Du känner på Din kropp

     Banner


I måndags kväll var jag mer än trött efter att ha hjälpt söstra mi att flytta hela helgen. I måndags hjälpte jag henne att montera ihop nya soffan. Kvällen kom och jag var mer än lovligt trött. 


Med stort gäspande kröp jag ner under täcket och tänkte läsa lite. Men det blev ju inget av det och lampan släktes. Det kliade lite mellan höften och ljumsken. I mörkret och halvvägs in i drömmarnas land, kände jag att det var något där, men jag tänkte.. ”inte nu.. i morgon” sedan minns jag inte mer än att jag vaknade på tisdag morgon.


Minnet av det jag känt kvällen innan, hade bleknat och var inte ens ett ärr i min själ. Klev i mjukisbyxorna och släpade mig ner till tvättstugan. Dagen gick och jag med den. La mig minst lika trött igår kväll och orkade inte läsa. Halvvägs, hand i hand med John Blund till annan värld, minns jag att det kliade.. och jag kände något litet som satt fast på huden.. ”Visst, ja.. ” tänkte jag, och somnade.




Det kändes lite rysande otäckt.. men jag är samtidigt glad över att den inte levde. Ni kan ju föreställa er hur stor den skulle vara då! Efter att jag duschat klart, satte jag mig att googla lite för att hitta information om hur lång inkubationstiden är om det förekommer smitta i bettet. Det var inte lätt hitta så jag ringde efter sjukvårdsupplysningen och som vanligt är det ”Har Du en knapptelefon, tryck en 1:a. Knappa in Ditt telefonnummer och avsluta med fyrkant” vilket jag gjorde. Det var vårdcentralen här som jag bor och de brukar alltid ringa upp och i rätt tid. Idag har de helt missat mitt samtal och har inte ringt än, efter 6 timmar.  Att den dog genast efter att den bitit sig fast, kan jag bara ge en enda enkel och god förklaring till: Jag älskar vitlök och äter det så gott som dagligen! Inte bara lite grann, utan MYCKET. Den måste ha dött i vitlökschock!  glad 


Nå, det var ju bara att läsa vidare om det lilla vidriga krypet, som tillsammans med harkrankarna borde utrotas. Nu vet jag att det är 3-10 dagars inkubationstid om det är infekterat. Bara att hålla koll..


Men hur som helst, somna inte ifrån något som Ni känner på Er kropp som inte skall vara där.. det KAN vara en liten fästingjävel. ont i näsan


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, tänk på djuren då som bär såna där fästingar varje dag.. Kan inte vara kul..

2005-09-07 @ 17:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback