Betygssamtal

Banner


Idag var det dags för betygssamtal i kursämnet Etik. Spännande, även om jag hade mina misstankar om vad det skulle bli. Hon berättade hur hon sätter betyg. Hon tittar på grupparbeten, hemuppgifter, hemtenta, hur jag jobbar i grupp och vad jag tillför den samt hur jag beter mig som människa och hur jag varit på lektioner. Till syvende och sist är det betyget som hemtentan ger, som är hennes utgångspunkt.

På hemtentan var det nio frågor. Hon bedömer fråga för fråga och tar sedan ett snitt som betyg av det hon kommer fram till. "Jag skulle kunnat låta bli att läsa Din hemtenta för jag visste bara att det skulle ligga på en hög nivå. När jag läste igenom det, var alla svar av högsta kvalité på bästa nivå. Det var ett MVG rakt igenom och mer därtill" sa hon. På tentan hade hon skrivit +MVG. Alla mina uppgifter har legat på den nivån, sa hon och hela mitt arbete som människa och gruppmedlem har tveklöst varit på maxnivå. "Du har lagt mycket tankeverksamhet bakom varje svar samt vänt och vridit på svaren ur alla synvinklar." sa hon vidare. Allt är ju inte svart eller vitt, och inga svar är alltid rätt eller fel. Det finns många svar på samma fråga.

Det glädjer mig att hon säger det, för det är ju detta som är mitt stora intresse i livet, min ledstjärna. Därmed inte sagt att jag är ofelbar! Nej, långt ifrån, tack och lov! Hon sa att hon märker på mitt sätt att vara att detta är en stor del av mitt liv. Så sant, så sant. Skönt få bekräftat så jag inte missbedömt mig alldeles.

Trots chocken och sorgen igår, har jag sovit gott i natt. Det är tomt, mycket tomt. Dock vet jag att Snuffie ändå har det bra där hon är. Lyckligare och friare än någonsin.

"Själen skulle inte ha någon regnbåge
om inte ögonen rymde några tårar"


Kommentarer
Postat av: Anne

Grattis grattis söstra mi! Inte för att jag trodde nåt annat...du är etik! Trots att jag visste att du skulle få MVG så blev jag ändå så glad när du ringde och berättade! Nu har du papper på det som vi redan visste och det är inte fel om du vill jobba i vården. Etik är a och o där ju...GRATTIS igen och tusen kramar! Anne, söstra di

2006-04-27 @ 22:04:39
Postat av: Majsan

Tack, söta Du! *kramar*

2006-04-28 @ 07:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback