Bordet

Banner


Nu har syrran och hennes son åkt hem och älste sonen är på väg till påskcupen i handboll. Om jag vetat att de skulle åkt så pass sent på dagen, när det var dags att anmäla om man skulle med eller inte, samt om jag vetat att jag var ledig skolan idag, så hade jag hängt med.  Nu får han och resten av gänget klara sig utan mig.. och det skall väl gå bra, antar jag. Fast, det är ju alltid lite roligare med lilla mig med.. glad

Nå, tyst och tomt är det här och jag har tagit tag i köksbordet och oljat det. När jag köpte det, var det obehandlat och det är väl snart 2 månader sedan det inhandlades. Ekbord skall man vara rädd om. Det doftar gott av olja i köket. Men jag har ändå ställt köksfönstret lite på glänt, ställt katternas mat- och vattenskålar i hallen och stängt dörren till köket. Det vore ingen höjdare om de var där, hoppade upp på bordet och tassade runt för att sedan sätta sina små oljiga tassar lite varstans. Det tar ca 24 timmar innan det är torrt.

Det blev en påse ostbågar kvar efter 50-årskalaset.. Det kanske är läge att ta fram den, sätta mig vd TVn och slöa lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback