Det var ett tag sedan sist

Banner


2,5 år sedan, kanske.. Det var ju en evinnerlig tur att min älskade syster med son kom ner till Kalmar. Det var ju 3 år sedan sist de var här och eftersom jag inte är så ofta i Göteborg, är det inte så ofta som vi ses. Hur som helst så har det varit härliga dagar nu med deras sällskap här.  De kom ner i söndags och reser hem i morgon. Vi har varit på stan och gjort inget, vi har snackat och bara umgåtts.  Putsat fönster och bytt gardiner.. Pojken, som nyss fyllt 12, fick ett biobesök i present och det blev IceAge 2 (som jag själv skall se snart) Jag bjöd syrran på ThaiSilk medan ungdomarna var på bio. 

Det som dock var 2,5 år sedan sist var att spela Bowling! Det var himla skoj att komma igång igen. Det fanns ju en tid när vi spelade en dag i veckan och det är något jag skall ta upp igen. Att vi slutade, berodde mest på att barnen inte var intresserade av att hänga med längre och det var inte så himla skoj att gå ensam. Dessutom kom annat emellan också.. Men nu är det hög tid att komma igång igen. Vill inte ungdomarna komma med, så får jag gå själv om ingen annan vill hänga på..  men det vet jag blir några som hänger med.. Kanske inte varje vecka, men några gånger i månaden. De övriga gångerna får jag gå själv om ingen annan i bekantskapskretsen hänger på. 

Nu är det potatis på kokning och strax skall jag göra pannbiffarna. Färsen är klar och ligger och "drar i sig" kryddorna..  Massor av stekt lök till, skall det bli också. Oj, vad hungrig jag blev nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback