Lång fredag

Banner


Det är ju idag det heter så; Långfredag.. men lång blev den inte..Nåja.. precis lika lång som vanligt, men jag har inte varit hemma vidare mycket.

Kl 12 ringer söstra mi's bror och säger att han är på väg till mig. Vi skulle till Kalmartravet och slå ihjäl några timmar och spendera våra pengar i nöjeslystnadens behag.  När han ringde från söstra, insåg jag att det inte var äten någon frukost här så den fick jag inta på Travbanan. En tjock i bröd med mos. Godare har jag smakat för en bättre penning. Nåja, det var ju bukfylla.

Skam att säga, så var det inte många av mina hästar som tog sig i mål först. Inte ens storfavoriten Hannesey. Håhåjaja, vad göra? Le och vara glad. Vi är ju inte där för att spela ett värdskrig med blodigt allvar. Medan jag satt där, ringde sonen från handbollscupen och meddelade att de vunnit också andra matchen. Tummen upp, säger morsan och är stolt över grabbarna samt glad att de har just den tränaren och den kompletterande ledaren som de har, vid sin sida.

Efter travet blev det tal om mat. Ett sms till söstra med förfrågan om maten var klar och serverad besvarades med att den redan var uppäten. Nå, det finns ju en Thairestaurang på Kopparslagaren så resan gick dit. Gott, mycket gott.. och mycket mätt i magen blev jag också. Vi satt och pratade och pratade och pratade.. och plötsligt började man släcka ner.. Ops! Det var stängt. Men vi var inte de enda kvarvarande på stället utan det fanns ytterligare 4 samtalspartner.

Väl hemma igen, fick jag ställa i ordning i köket efter att bordet som oljats, torkat och blivit fint värre. Kvällen spenderades i all ensamhet vid datorn samt vid Dumburken. Aningen trött och med ett huvud som värker borde jag släpa mig till bädden. Men det får vänta lite. .

Ett sms kom från sonen som meddelade att de vann sin grupp och skall upp i kvarts i morgon vid 10-tiden! TOPPEN! Sådant gillar vi.

I morgon skall jag för övrigt ta min kvast och flyga ut till söstra mi's bror dit även söstra mi skall flyga. Det skall bli lite mat och allmänt stillsamt umgänge, utbyte av diverse häxbrygder samt lite spisning av the Beatles. Nåja.. det står jag väl ut med bara det blir lite rock också. Får väl se om jag orkar flyga hem eller om det blir att stanna kvar. Medtager luftmadrass utifall att.  Söstra mi får ligga på soffan. Hon är ju, liksom broder, passerad 5 decennier.. och di gamle orkar väl inte komma upp från golvet om de väl kommit ner..

NU, gott folk och alla andra som läser detta, skall jag inte trötta ut era arma ögon mer i dag..

På återseende.  blåkulla

Kommentarer
Postat av: Micke

Ha det så trevligt i morgon, missade dig precis som jag fattade det.

Postat av: Majsan

Du gjorde nog det, Micke.. That's life..

2006-04-15 @ 07:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback