Nu är det fredag igen..

.. och här satt jag och deppa'.. Nej, inte alls men jag fick en gammal låt i huvudet.. Dansbandsfreak, som min äldsta syster var..och vem vet, hon kanske fortfarande är.. men hon lyssnade JÄMT på Flamingokvintetten och Thorleifs.. Inte unda på att jag blev som jag är då..

Skolan idag.. Oj, vad en cell innehåller mycket. ALL info om hela kroppen finns i en enda cell. Jag är mycket imponerad. Det blir hektiska veckor, inser jag nu. Tenta redan på fredag om cellen. Det är bara att ta det för vad det är. Kursen är slut i samband med att vi går på sommarlov.  Vad jag INTE förstår, är varför det ingår i utbildningen att läsa sig sådant som vi faktiskt inte behöver som undersköterskor, typ cellen? Detta är ju mest till för de som skall läsa vidare till läkare, labbassistenter, cellforskare etc. Jag skall ju bli vigselförättare! *haha* Mitt första par är redan utsett. Kan ju vara bra ha undersköterskeutbildningen i bakfickan om brudgummen svimmar under akten. Nu talar jag om vigselakten och inget annat.

Det blev en rask promenad med stavarna till skolan idag.. och sedan hem igen. Undrar just när värken i benen ger sig.. Fötterna gör ont, benen värker..musklerna måste väl ändå ta och skräpa till sig nu, eller? Jaja.. det är bara att ta det lugnt. Eftersom jag inte kan springa så är det bara att fortsätta gå, gå och gå. Att gå, har jag alltid gjort. Men att gå för motionens skull, det började jag lite med förra året. Nu måste jag bara piska brodern och söstra mi så vi kommer igång allihop.

Bowling, ja.. grabben får ta och boka banan för han har CSN-kort och det har inte jag, trots att jag pluggar. Min försörjare skriver inte ut sådant..

Rask stavgång: 55 minuter 6.1 km
Rask stavgång: 55 minuter 6.1 km 
Totalt: 1.22 mil
Rask promenad 35 minuter: Sträcka okänd


"En döv man och en blind hustru är alltid ett lyckligt par"

Kommentarer
Postat av: Micke

När du kommer igång så kommer du igång med besked! ;)

Ja, det låter lustig det där ni skall kunna detta om cellerna. Men lite intressant var det ju.

Postat av: Majsan

Ja, jag gör ju det.. :P Skönt att ta fart så jag inte tappar lusten..

2006-04-21 @ 23:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback