Diktatur

Banner

På min dörr finns väl tydligt en lapp: "Ingen reklam, tack. Gäller även religion och politik". För att ingen skall kunna påstå att min handstik är oläslig, har jag skrivit det med hjälp av datorn. Trots detta hamnar reklam i min låda. Det kallas inte reklam utan för  SAMHÄLLSINFORMATION! En morgon var det reklam för ett bilföretag i Nybro som damp ner i brevinkastet via tidningsbudet. Idag kl 6.25 var det POLITISK reklam! Eftersom jag nu var vaken och hörde att det kom  nedfarandes, så gick jag ut i trappen och talade med ynglingen. Sa att jag har en lapp på dörren. Nu kunde mannen bara engelska vilket inte är  så bra om han skall läsa vad som står på dörrarna.

Han förklarar att "Jag har fått besked om att lägga ner detta i brevlådan oavsett vad som står på dörren". Han bad om ursäkt och det var godtaget. Jag tyckte synd om honom.

Men vad är det för jävla diktatur politikerna kör med, som säger att jag måste ha denna jävla valpropaganda trots att jag inte vill? Det är reklam för det enskilda partiet och jag vill ta mig fan inte ha det! Men som man styr i smått, styr man i stort. Hur många är har jag inte sagt att vi har diktatur i Sverige? Allt för många.

KAN JAG FÅ BESTÄMMA SJÄLV ATT JAG INTE VILL HA ERAN PROPAGANDA? Lite respekt får ni allt visa oss vanliga medborgare! Jag skall skriva om lappen och tillföra att det gäller även s.k samhällsinformation. Fan, att jag inte skall bli respekterad. Jag känner mig förföljd av politikerna och det är enligt lag inte tillåtet att förfölja någon. Man får heller inte tvinga på någon något de inte vill ha. HUR skall jag kunna ha annat än politikerförakt?

Kommentarer
Postat av: Bosse

Tack o lov så slipper jag bråka om sånt här där jag bor.Postnissarna respekterar sånt här uppe och är bara glada att slippa lägga in skiten i brevlådan.Kan beror på att Syndikalisterna är starka som fack inom posten och har bråkat i åratal om denna reklam!

Postat av: Majsan

Tänk om de kunde det här också. Jag fick ringa posten idag och be dem säga till brevbärarna att respektera min önskan att slippa reklam, inkl. politisk sådan så som jag har skrivit på dörren. Det var minsann inte så lätt att få igenom det. Snacka om tvång...

2006-08-31 @ 20:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback