JAG är imponerad!!

Ja.. och det vill inte säga lite, det. "Jaha.. skulle det vara så märkvärdigt då" undrar någon och det vill jag verkligen medge. Undertecknad är långt ifrån lättimponerad.. Så svårimpad att det skulle kunna delas ut Nobelpris i imponering när det väl händer!

Det handlar om Micke.. Ö-viksMicke, en av mina närmaste vänner. HAN impar på mig.. och det stort. Chockad Jag var just inne och läste hans lilla kludd för idag och WOW! liksom.. Nå.. det var ju inte årets bilder från advent han serverade utan en hänvisning till advent 2005. Den mannen impar verkligen när det gäller att få till traditionellt julpyssligt hem.  Kika in här på
kludden så förstår ni vad jag menar. Hur vanligt är det att en singelman i sina bästa år pysslar med JUL?? Själv hittade jag två kartonger med varsin adventsstake (traditionella i trä: en röd och en blå) samt en stjärna när jag städade förrådet i fredags för att kunna hitta till frysen så jag kom åt att ta fram lingon och vinbär ur boxen så jag kunde sylta och safta samt koka gelé igår... och de ligger kvar på soffan i hallen!

Vad gör de där, första advent som det är i dag?? Ja, de väntar väl på att någon av oss skall orka bry oss få dem på plats. Just nu verkar det som om vi alla väntar på att någon annan gör det.. En månad.. så skall de ju ner igen..

Jaja.. vi får se.. de kommer väl på plats snart.. eller lagom till midsommar.

Kommentarer
Postat av: Micke

Haha... kul man kan impa litegranna ;)
Men att det var detta som skulle göra vi inte flyttar ihop kunde jag ju inte tänka mig :/

Men nu ska jag julstöka till lite mera..

Postat av: Bosse H

Jag måste säga att i år känns julen ok för mig. Min dotter och jag åker ju till Tallin och bryr oss inte om julen alls.Här hemma tänker jag inte ändra någonting alls,allt ska vara som förut och det är faktiskt för första gången i mitt liv jag gör så.Känns befriande!!

2006-12-04 @ 07:15:41
URL: http://hogrelius.blogspot.com
Postat av: Veduran

Fick upp 2 adventsstakar och en stjärna igår, klädde min lilla silverfärgade adventsgran som jag har på tv:n och satte upp röda gardiner i köket. Mer juligt än förra året och iår känns det ok och lite kul.

Men var sjutton var ljusmanchetterna?... brukar ha allt samlat ett ställe men inte den här gången tydligen. Sen slog det mig!!! *tyckte jag såg dom i somras :P* Och visst, på hatthyllan bakom en plastlåda låg både manchetter och såna där glorior i metall att ha runt varje ljus i en påse.:D

Susmma av kardemumman: trots röran så finns det någon slags ordning i o-ordningen...

2006-12-04 @ 12:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback