Nu sjunger jag igen

För ca 4 år sedan, sjöng jag vid en kraftig halsinfektion och det slutade med vad sådant slutar med: Jag pajade rösten. Den blev liksom inte vad den har varit och det är inte mer än att skylla mig själv. Åtskilliga gånger är de som jag försökt använda rösten igen, men ack, vad skatorna låtar fint.

Nu har jag dock gett mig på det igen och har verkligen ingen lust att gå till jobbet i natt. Jag köpte ett Sing star till äldste grabben. Han och polarna tycker det är så oerhört skoj detta med sång och musik och dessutom är han ju musiker. Bandet är startat sedan ett tag och de repar och övar och härjar. (till riktiga instrument)

För ett par timmar sedan ropade grabbarna på mig och ansåg att jag skulle delta i sångtävlandet med Sing star. Självklart köpte jag kategori Rock. 36 blandade rocklåtar och lite kaxigt tänkte jag att det skall väl bli lite "peace of cake". .. och det blev det. "Wind of change" låg vi rätt lika på.. Nirvanas "Come as You are" tänkte jag skulle bli hyfsat.. men den vann jag också! Visserligen har jag lyssnat mycket på Nirvana men med tanke på att ungdomarna lyssnat mer så var jag övertygad om att jag inte skulle ta hem vinsten. Offspring har jag inte lyssnat aktivt på, på kanske 7 år och det gick ju som det gick.. Men kaxige äldste grabben ansåg att "Smoke on the water" skulle morsan fixa.. men skam å säga *förlåt, älsklingsbrorsan* så blev det kaos.. Det är en av D.Ps absolut mest uttjatade låtar och jag är ingen älskare av den (kom igen med "Child in time") så det gick käpprätt.

Nåja.. jag har full förståelse för varför ungdomarna älskar detta spel till Playstation 2. Jag undrar nu om det kommer bli så att de inte kommer att få ha det ifred.. Nåja.. halsen är inget pigg nu, kan jag säga, så som jag har gett hals. Det är nog lika bra att jag går till jobbet och vilar den... tills i morgon.

Vid nästa tillfälle får jag väl se till att ta lite bilder så jag kan lägga ut här så ni får se hur skoj det är! Sing star rekommenderas till alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback