Politikens parasiter

Jag satt och lyssnade lite på vad man sa på TV i morse om de nya reglerna som träder i kraft efter nyår. Man talade om "vinnare" och "förlorare" och än en gång gjorde man klart att det är de som redan har mycket som får mer. Vi andra kommer att få det ännu sämre vilket kommer att leda till fler sjuka och det gör väl inget? Vi får ju inte vara sjukskrivna. Vi skall slita tills vi stupar på de rikas bekostnad.

Återigen gick tankarna till vad typ av människosyn de har, som är moderater och de som stödjer denna typ av politik. Samhället lär ut etik och moral, att alla har lika värde men ändå är det en vidrig människosyn man har i sittande regering. Här finns inte utrymme för att alla har  lika värde, inte.

Jag mådde verkligen fysiskt illa av detta amerikaniserade samhälle som växer fram i och med att moderaterna och deras anhang av gamar blev satta att leda Sverige. Precis som i USA så gäller det bara att tjäna pengar eller förkastas. Finns det ett enda ord för dessa politiker med sina angängare, funderade jag. De som lever på oss som redan har svårt att andas och överleva.. Då kom jag på det:
Parasiter! och så här kan de se ut.  
Så nästa gång ni ser en moderat eller dennes anhängare, så är det sådana här ni ser. Tänk på det när ni själva hamnar i onåd i samhället, ni som nu är parasiter. Hoppas ni hyllar eran politik då också när ni ligger i rännstenen, utan jobb, pengar eller möjlighet att resa er igen. Då kommer era f.d vänner att sparka och spotta på er med föraktet lysande i ögonen. Det enda de vill är att suga ur Dig det sista Du har så  Du sjunker ännu lägre så de kan resa sig högre.

Kommentarer
Postat av: Bo Högrelius

Jag är en parasit! Så då får du väl spotta på mig där jag sitter nu! Tvi1 Jo,så gjorde div. sossar på mig också när jag samlade in pengar till Vietnamns folk när de bombades ihjäl av USA som sossar i alla tider har hyllat och följt ända sedan de vann andra världskriget,innan dess höll man ju sina stålar på Nazzarna och hjälpte dem. Ända sedan 1945 så har sverige gått i spetsen för en amerikanisering av vårt land. Det har inte SAP behövt någon hjälp av moderaterna utan det har de klarat av själv. Göran persson och co har till och med blod på sina händer vad gäller den senaste utvecklingen i Israel. Hamas utrikeschef så i en intervju i tv att de hade velat ha Sveriges hjälp med förhandlingar där det kanske hade varit möjligt att Hamas skulle ha erkänt Israels rätt att existera.Göran Persson sa nej till att Sverige skulle vara med i såna förhandlingar.SAP är det parti som har sparkat ner folket i vårt land till en parasitnivå som vi aldrig tidigare har befunnit oss i.Deras besparingar på nittiotalet sparkade ut vårdens folk i förtispensioner och arbetslöshet! Såg idagens tidning att man äntligen ska få flytta på mobbare från de skolor där de har etablerat sitt herravälde för terror mot andra elever, vem protesterar då ,jo sossarna och deras fd skolminister Bajlan eller vad han nu hette.Mobbingeländet ,falska domar mot sk otuktsmän,hetsen mot JK från Bodström mfl ,försvar för ljugande poliser osv är också något som man kanske kan komma tillrätta med nu.DET är nyttigt med ombyte vid makten!!Jag tycker att du har ballat ur ordentligt när du börjar att skriva så att fradgan rinner ur mungipan.Låt den här regeringen jobba på ,det har ju för fan bara gått några månader!Kom igen efter fyra år!

Postat av: Majsan

Alla politiker har mer eller mindre blod på sina händer och just därför tillhör jag de som inte ser med blida ögon på politikerna.

Det jag ser som bästa förslaget hittills i politiken, som kom från (fp) var just att tvångsförflytta mobbarna!! Jag apploderar över att det skall ske något bra och tycker det är synd att det inte går igenom än på ett tag.

Det förvånar mig att Du är ingår i gruppen som stödjer moderaternas sätt att hantera de som redan ligger med tanke på hur illa det blev för pensionärerna och jag vet ju, efter vad Du skrivt, hur svårt Du fick det själv. Det är just detta, att man som anhang till denna filosofi, att sparka på alla som redan ligger i samhället, som jag inte förstår.. bara för att de skall sko sig själva. Pensionärer, studerande (jag kommer under sittande mandat inte kunna läsa vidare)arbetslösa, sjukskrivna etc får allt mindre att klara sig på. Hur skall vi överleva?? Vi kan inte det om moderaterna skall suga ur oss mer nu.. det är vad jag menar.. parasiter lever på andra organismer för sin egen överlevnad.

Att det finns lögnare och mutbara myndighetsutövare, det vet jag, oavsett styre och det är bara att beklaga. Men tyvärr är det så att de flesta är köpbara.. och så länge sådant tystas av alla.. så kommer det att fortsätta.. Men det innebär inte att vi skall behöva hamna på gatan, vi som redan har det svårt, för att de rika skall ha sitt.

2006-12-29 @ 19:51:53
Postat av: Majsan

Glömde en sak: Jag räknar just nu på om jag har råd att göra klart min pågående utbildning eller om jag måste hoppa av.. vilket skulle vara fruktansvärt så här på mållinjen.. så Du kanske förstår min tanke.. jag kan inte hylla partier som sparkar på oss som ligger.. Dock respekterar jag alla för sina val i politiken även om jag inte kan förstå med tanke på hur det blir för oss som inte är rika.. Som MUFs nye ordförande sa i Barometern igår: Moderaterna är inget arbetarpari. (och Sverige består av mest och lever på arbetare... )

2006-12-29 @ 20:36:30
Postat av: Bosse H

Jag stödjer och medverkade till att kasta ut Persson !Det måste bli ombyte ibland för att vitalisera vårt land.Om mindre än fyra år är det val återigen!Det finns så mycket annat än akassan som händer och det är främst skolan jag tänker på som sossarna inte klarade av liksom arbetslösheten.Att min pension blir dålig är ju inte nuvarande regeringens fel utan det var SAP+FP som kom överens. Jag tror i sin förlängning så kommer SAP att må väldigt bra av att få befinna sig i diket ett tag och vässa sin politik för den linje man hade under Persson var verkligen en klasspolitik riktad mot arbetarklassen.Vem är vinnarna tex skattemässigt under SAP.Vilka är detta nu? Du måste se till ett faktum att man sänker skatterna för låg o medel vilket inte SAP gjorde.Förr så agiterade alltid de svenska kommunisterna för att skatten skulle sänkas för vanligt folk,idag vill de tom. höja skatten!!

2007-01-04 @ 12:43:20
URL: http://hogrelius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback