Snacka om tur ibland

Tvättmaskinen är på plats!! Det var ju så att jag var ute efter en tvättmaskin så jag slapp detta med att passa tider i källaren men också för att det är rätt bekvämt att styra över tid själv. Jag hade Brodern att köra runt på mig för ett par månader sedan för att leta maskin,  men det fanns ju inga maskiner som passade min plånbok. När jag väl hittade en på Elgiganten så fanns inte den jag ville ha, på lager. Frågan var ju om och när den skulle komma in.

En dag tog jag mig till COOP i stan (jag är inte kund där om jag slipper. Av födsel och ohejdad vana är jag ICA kund och dessutom gillar jag inte coops urval av varor) och kikade lite. Vitvaror av kända märken är ju lika bra där som någon annanstans. Där fanns en Wirlpool AWO/D 4310 wirlpool och det var dessutom ett överkomligt pris på den. Nå, det fanns ju tid att köpa, tänkte jag och for vidare. Eftersom jag haft tillgång till bil över julen så tänkte jag passa på då så den kom hem. Men säg den lycka som varar. När jag var in till COOP igår f.m så fanns den inte på lager. Dock gick det bra att beställa och det var sista dagen på det låga priset, sa han. Nåja, sant eller inte så beställde jag den och väntade mig att det skulle ta en vecka eller två.

Idag skulle Brodern komma så jag kunde övningsköra med äldste sonen. Han skulle till Köpstaden och få sig lite nya skor. Då ringde de från COOP och sa att maskinen kommit redan! Det var bara att se till att få hem den på något sätt. Brodern har ju en Jetta så det var inte aktuellt att knöla in maskinen i den. Men sonen ringde kompisens far, som hyr ut släpvagnar. Kl 17 skulle han vara på plats så vi kunde hyra släpan. Detta skulle bli mitt första möte med denne kompis far. Det var ett angenämt möte, måste jag säga. Inte nog med att han såg bra ut rar (hur ofta får man chansen att vila ögonen på något läckert?)  han frågade om jag hade fått COOPs rabattkuponger, vilket jag av förklarliga skäl inte hade fått. "Kom med här" sa han och skrev på sin kupong. "Gnäller de över att det står fel namn på kupongen så säg bara att det är Din pojkvän som står för kortet så får de ringa mig och så bekräftar jag" sa han med glimten i ögat. Undertecknad var inte sen att hänga på.

Vagnen kopplades på och vi kom iväg och sonen fick snällt sätta sig i baksätet nu. Vi for till COOP och sa till om maskien. Jag skulle även ha en förhöjningssockel   så jag slipper ta på knäskydden. Väl framme i kassan frågaden kassören om jag inte hade MedMera kortet.. Hmm.. "Nä, pojkvännen har visst det" sa jag med ett leende. Men jag fick mina 5%, eller "pojkvännens", rabatt  och kom undan med  några hundra till. Det kändes mycket fint, måste jag säga. Ja, att det var ytterligare billigare än jag räknat med, menar jag ju.  bedårande Jag får väl pröjsa på en middag som tack, antar jag. Han rabatterade ju hyran på släpan också.

Nu är det bara elektrikern som skall inväntas för installering. Det är mi söstras svärson som skall göra det jobbet.

Dessutom är jag mer än nöjd med min datorskärm: LG Flatron L1919S 19". Det blev en väldans skillnd här nu. Den skärmen rekommenderas varmt.

Hoppas ni alla haft en fin ledighet i jul eller i alla fall haft det bra även om ni, liksom jag, arbetat.  God fortsättning, alla.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Underbart att du har en egen maskin nu.. dessutom så lär du ha fått en "pojkvän" :D

Postat av: Majsan

Ja, visst är det häftigt, Nett, att plötsligt ha en sådan.. utan krav ;o) Nu väntar jag bara på elektrikern så jag får den inkopplad. Ja, inte "pojkvännen" *asg* Han kan nog koppla in sig om det är så.. utan jag tänkte nog mer på maskien =O)

2007-01-03 @ 23:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback