AMS igen

Banner


Går detta inlägg under "samhälle" eller "arbetslöshet"? Det är en kombination av båda. Att AMS har ideér som överskrider allt mänskligt tänkande och att de inte tar hänsyn till den enskilde personens familjebild, det är ju inget nytt. Men när nu kammarrätten också dömer till denna diktaturmyndighets fördel, då är det dags att åter ställa sig frågan vart vi är på väg och varför så många tiger?

Vad menar jag nu? Jo, jag läste just
detta i Aftonbladet. Att behöva pendla utomlands för att få jobb, är ju att ta i. Skall vi nu arbeta för att ha råd att betala boende utomlands och pendling? För det lär ju inte bli mycket över till det faktiska boendet här i Sverige om vi måste göra som det sägs här.

Vem mer än jag är trött på detta j*vla land som har mage att kalla sig välfärdsland? Svenskarna har inte råd att gå till tandläkaren för att det är för dyrt, vi har uteliggare, många har inte råd att betala sina läkarbesök eller mediciner. Många äldre får betala hutlösa priser för omvårdnad i boende som de jobbat och betalat skatt för i alla år för att få en "trygg ålderdom". Staten betalar till företagen våra löner så att vi blir gratis arbetskraft i stället för att låta företagen ta sitt ansvar själva. Vi måste pendla till andra länder för att få ha kvar den ersättning som vi betalat för att få. Att betala vår försäkringspremie inför ev. arbetslöshet kan man undra om det lönar sig längre med tanke på att vi måste pendla utomlands nu. De som har barnoch familj måste med andra ord riskera att familjen inte kommer att kunna hantera detta i förlägningen.

Jag har sagt det förr och säger det igen; så snart mina barn står på egna ben, lämnar jag detta j*vla land som verkligen gör vad de kan för att krossa dess invånare.

Kommentarer
Postat av: Micke

Helt sjukt tycker jag de ska skicka folk utomlands.. vad har vi gränser och egna lagar för?

2006-02-04 @ 17:59:02
Postat av: Chattens

Micke, diktaturen (regeringen)beslutar oavsett lagar.. Vill de, och om de anser att det behövs, skriver de bara om lagarna .. Nåja, jag skall ju packa mig härifrån vilket som..

2006-02-05 @ 10:17:46
Postat av: Maja gräddnos

Lite fakta. Ska bara upplysa dig o andra att man blir inte av med a-kasseersättningen första gången jag tackar nej till ett arbete. Vad som händer är att arbetsförmedlingen gör ett ifrågasättande som sänds till den a-kassa du tillhör och då kan det bli så att jag får en nedsättning med 25% (första gången)av ersättningen i 40 dagar.

2006-03-10 @ 09:51:38
Postat av: Jenny Ström

hej! jag håller med dig sååå mycket! dags att lämna sverige så kan de få klara sig själva här. läste artikeln i aftonbladet igår om att svensken inte längre har råd att gå till tandläkaren och typ lackade ur av ilska... läs på www.hjennys.blogg.se

2006-07-06 @ 09:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback