Lite allmänt bara

Banner


Så var det ännu en kall dag men med sol. Vindstilla? Ja, snudd på. Dock är jag glad över att det inte snöar mer nu. Men det kan ju ändras snabbt.  Snön är vacker.. En rejäl vinter med massor av minusgrader, mycket snö och solsken.. En vinter kan inte vara vackrare än så.  Det kalla klimatet i Norden är inget som passar mig, som är starkt beroende av sol, värme och vår samt sommar.. men det går inte att blunda för det vackra vintern ändå skapar.

Hösten var inte helt fel, heller. En disig höstmorgon som lovar solsken..  Det är något trolskt över det. Spindelnäten hänger tunga av fuktdropparna.. tystnaden är ljuvlig att lyssna på en morgon som den. Då står till och med jag ut med hösten.

Trots att jag inte är en älskare av helger så kan jag inte motstå de underbara tomtarna. Kanske mest för att jag har så många tomtar på loftet själv ;o) Jag lovar och svär, jag tillhör inte Tomtarnas befrielsefront, utan jag ställde ut mina egna för fotografering innan jag skulle packa ner dem  Dock upptäckte jag, att några stod och tryckte i köksfönstrets värmen när jag kom in med dessa samt att ytterligare några hade haft mage att gömma sig i kartongerna när jag packat upp dem i december. Nåja, det kommer ju ett år till som de skall upp.

Snuffie. Har jag berättat om vår fosterkatt? Åh, hon är så söt så hälften hade räckt. Snuffie hade varit utekatt sina 2 första år. Familjen flyttade till ett sådant ställe  att det inte var lämpligt att Snuffie fick vara ute. När familjen efter 5,5 år skulle lämna bostaden för en mindre, blev det än sämre förutsättningar för Snuffie. Vad gör man inte när ett stort katthjärta slår innanför tröjan? Här hos mig skulle hon ju få Gustav och Kattis att leka med, hon skulle få gåt ut! Snuffie skulle få vara ute, så som lyckliga katter skall få lov att vara. 

Med försiktiga steg gick hon ut för att känna sig för. Om hon kände lycka när hon för första gången på över 5 år kände doften av gräs igen.. ja, det ser Ni själva.

   
                                  20435-63

Detta tog jag första  gången hon går ut... och kunde inte få nog av doften av höstgräs.Visst är hon bedårande? Finns väl en lyckligare katt, än katt som har friheten att vara katt i det fria? 

"Att vara nöjd är en rikedom"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback