Smågrinig Philips

Banner


DVD-spelare har inte varit aktuell för mig förut. En fådd Philips VHS-spelare har tjänat oss i 4-5 år. Snäll och foglig på sitt sätt. Den var sprillans ny när den flyttade hem till oss den där sommardagen. DVD-filmer har gått att spela på Playstation 2. Fast det har ju hänt att PS2 varit borta när grabben varit det också och om det inte varit något skoj på TV har ju en film varit sevärd. Ja, jag har ju faktiskt införskaffat DVD-filmer när de varit som bäst och billigast.

Nåja, efter moget och träget överväganade med för- och nackdelar, tiden fått ha sin gång och med det tålamodet så har ju även priserna gått ner på dessa maskiner. Idag har jag inhandlat den platta lilla blanka spelaren för DVD och diverse filformat. Trött som jag är på att alltid behöva sköta allt själv, är jag glad att sönerna vuxit upp och blivit kunniga och kan ta över (hur många cyklar har jag inte reparerat, cykleslangar lappade eller bytta.. väggar tapetserade eller målade, elektriska prylar kopplade etc) Äldsten installerade DVD-spelaren och testade den så inget är fel.

"Vad är det med Videon?" frågar han. Den vill inte gå igång! Den är dessutom inte rörd! Jag känner och klämmer på kablar och kontakter.. men inget händer. Jag måste inse att Philips VHS-spelaren är störtsur för att jag nu har inhandlat en DVD-spelare och slutat fungera från ena stunden till den andra! *suckar* Typiskt karlar!  Kan ju vara en säkring som gett sig.. men inte tusan orkar jag kika efter det nu.

När jag nu satte mig att söka efter en simpel videobandspelare finner jag att det finns ju bara KOMBINATIONER av DVD-VHS-spelare i en och samma maskin! Skall det vara så himla svårt att få tag på en enkel videobandspelare? Jag är inte för kompaktmodeller! Jaja.. jag får väl ge mig av ut på stan och kika.. för jag vill ju verkigen se "Shreck" och "Shreck 2" fler gånger och alla andra filmer som finns på VHS-band.

Eller.. *funderar* Kan man spela av mina VHS till DVD-format? Eller är jag nödvändigtvis tvungen att inhandla nya filmer av de jag redan har? Hmm..

Jaja.. det ger sig väl. Här blir det köttfärspaj ikväll..och kanske en titt på de båda nya filmerna? "Ciderhusreglerna" och "Spökgeneralen"?


Kommentarer
Postat av: Ia

Är Du sicker på att VHS är en herre????

Kolla Ciderhusreglerna och berätta sedan vad Du tycker om den för mig.....vore kul att höra...för som vanligt har jag en åsikt!!!!!!

2006-02-17 @ 18:28:25
Postat av: Micke

Nämen.. gav den upp av nya bekantskapen?
Så det kan gå..

Föra över är lite småbökigt..
*slår mig ner i soffan också*

2006-02-17 @ 19:12:02
Postat av: Chattens

Ia, raring..varför tror Du jag är singel? För att kvinnsen är besvärliga, eller?? ;O)

2006-02-18 @ 17:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback