"2,48 i promille?"

Banner


"Men se, grov rattfylla. Men inte har vi orsak att anhålla Dig. Var så god. Här är Dina bilnycklar". Vad sysslar vaktahavande befäl med, egentligen? Var det hans fru, svägerska eller syster som körde snorfull? Ja, det är ju lätt att tro det när man läser Kvällspostens lilla blänkare
här.

Jag trodde det var strängeligen förbjudet att köra på fyllan oavsett om man kan styrka sin identitet och har fast bostad eller inte.

Hur skall vi få bort mördarna på vägen om det får gå till så här? Nästa gång kanske det är Dig, Ditt barn eller anhörig som drabbas av någon som kör på fyllan.. och skadar för livet.. eller tar livet av.

Det finns inte ord för vad jag skulle kalla denne vakthavande för.. men en sak är säker.. OM kvinnan ger sig av ut på vägen igen och är full samt kör på någon med dödlig utgång, hoppas jag även att befälet sätts som ansvarig till medhjälp till rattfylla samt mord.

Kommentarer
Postat av: Veduran

Nu läste jag aldrig artikeln utan bara det du skrivit. Men jag kan säga att JAG HÅLLER MED DIG TILL FULLo! Jag anser att det ska vara nolltollerans, för alla. Kör någon rattfull så ska körkortet dras in på livstid... minst! Blir det någon skadad eller dör, klart det är mord. Jag blir galen bara av att höra talas om påverkade personer bakom ratten!!!

Hej förresten! :)

2006-01-10 @ 18:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback