Att tjäna en gud?

Banner 



Det finns en uppsjö med olika religioner som tjänar samma gud men på olika sätt. Det kristna ledet har ju i stort sett enbart bibeln som grundplåt och vägledare.


Religionerna mässar om att vi inte kan dölja något för gud men ändå begår de "synd" i det fördolda och tror att om bara inte övriga församlingsmedlemmar vet något, så är det frid och fröjd. Minns jag rätt, så talar även bibeln om att man av hjärtat och fri vilja blir en guds tjänare, men även detta har många glömt och påtvingar andra människor ett religiöst liv. Vuxna LÅTER sig påtvingas (de som känner att de "måste" gå med i kyrkan för att vänner och bekanta tjatar på dem eller vad det nu är, medan barn oftast inte känner till valmöjligheten) och det är ju deras val.

När jag nu läste
Aftonbladet, blev jag verkligen upprörd hur religiösa "hjälporganisationer" i sydostasien kräver motprestation av folket där, för att hjälpa. De kräver att folket, buddisterna, i Sydostasien blir KRISTNA! Det är framför allt de amerikanska organisationerna som agerar så. Men hallå! Hjälper man människor i nöd, gör man ju det av hjärtat och fri vilja. I en sådan situaion kräver man inget tillbaka utan är bara lycklig över att kunna hjälpa alls.

För alla behövandes skull, hoppas jag innerligt att dessa vidriga "kristna", om de nu är värda namnet kristna, blir utslängda från sydostasien. Där har de inte att göra! Jag tror inte ens den gud de tror på, håller med dem när de säger till folk i nöd: "Om du inte blir kristen kan du inte få hjälp från Gud".


"Priset för oärlighet är undergång"


Kommentarer
Postat av: jessica

ja vad säger man..*suckar tungt*..nu för tiden hjälper man inte för att hjälpa..utan för egen vinnings skull


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback