Goda dofter, gott för gommen

Banner


Det blev en lång, kall och fantastisk promenad på förmiddagen från hemmet till stan via Norra vägen och kondiset på Trädgårdsgatan och säga hej till mina vänner och tacka för nyårshelgen. Vidare in på Kvarnholmen och fixade lite där. Jag tog samtidigt en runda upp till Clas Olson och fick tag i en termos. Kan alltid vara bra att ha på turer ute i kylan, i värmen eller på handbollsresor.

Turen gick vidare förbi Gästhamnen och in i Sylvanderparken. Slottet låg höljt i dimma och det var andlöst vackert. Varför hade jag inte kameran med? 

I sakta mak gick jag vidare till MAXI för att handla och sedan ta bussen hem.

Så började jag göra i ordning fralldegar. Har man tonåringar i huset, går det åt en del bröd. Nybakad fralla och varm choklad blev det till allas förtjusning.  fralla För att inte tala om "Kärleksmumsen" jag bakade efter det recept min far lärde mig innan jag började grundskolan. Ett recept han i sin tur fick av sin mor en gång för längesedan.  Mums Visserligen hade jag inte kokosflingor på, men det går ner ändå.
Det doftar gott som alltid när det är nybakat och det är dags att jag startar min frysbox. Den har stått tom ett tag nu för jag har inte bakat så mycket sista halvåret. Frysfacket på 40 liter har fått räcka.

Finns det något härligare att komma hem till värmen och känna doften av nybakat, få serverat varm fralla med nyvispad chokald? Det var bara den vispade grädden som saknades.

"Det är en rikedom att vara nöjd"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback