Sjukan som är ett helvete för alla

Banner

Återigen talar jag om SVARTSJUKAN! Den vidrigaste av dem alla. Det finns inget farligare, nästan, än svartsjuka människor. Dessa sjukligt svartsjuka som sätter skräck i sin omgivning eller på annat sätt terroriserar.

Många är svartsjuka på sin partner, andra är det på sina vänner, sina f.d. partners. Dessa som förföljer människor på ett sjukt sätt både fysiskt och på nätet. Dessa människor som borde låsas in utan tillgång till omvärlden...

När jag läser
detta, så inser jag vilken tur jag ändå haft där männen varit svartsjuka. Visst, det är rena rama turen att jag ändå lever men att som man, som i artikeln, bli klippt och skuren i sina äldaste delar... det kan ju inte vara en höjdare.

Man KAN INTE äga en annan människa och ingen har rätten att ens försöka äga någon, bestämma över en annan människas liv och val. Människor som agerar med hot och våld för att få sin partner, f.d eller sina vänner, familjemedlemmar dit de vill, är mycket sjuka. Finns det överhuvudtaget vård för dessa, som hjälper? Jag har inte mött någon som fått vård, som blivit hjälpta. Inte när det gäller den sjukliga svartsjukan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback