Släpp det gamla

Banner


Att mörda någon, är ett av de mest fruktansvärda brott som kan begås. Att det sker av en liten pojke som är 10 år, är ännu värre.

När det skedde, för 13 år sedan i Storbritannien, minns jag hur jag fylldes av sorg. Varför gjorde dessa unga pojkar det, kidnappade och mördade en liten 2-åring? Idag är mördarna vuxna män på 23 år och den ene av dem är själv far nu. 

Mamman till den mördade lille pojken är upprörd, enligt
Aftonbladet! Hon tycker att mamman till barnet som föddes ju julhelgen, måste få veta att hon har barn med en mördare. Min tanke var "Det kanske hon vet". Vad har mamman till den lille mördade pojken med saken att göra? vad har vi alla med saken att göra?  Mördaren var 10 år när mordet skedde. Innebär det att han kommer att mörda hela livet? Vet vi varför han mördade, som 10-åring?  

Är det inte viktigast att mördarna fått sina straff, kan lämna det bakom sig och gå vidare i livet? Kanske de inte förstod vad de gjorde den där gången. Det är tragiskt nog att de gjorde det och i och med att de var så små när de begick mordet, har de all rätt att få hjälp att komma vidare i livet. Jag har svårt att tro att de är födda med illvilja och mord i sinnet.

Hade de dock varit ett par år äldre, hade i alla fall min syn, varit annorlunda.

"Att Du mår som Du gör just nu
beror vilka tankar Du har"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback