Stockholmsbilster straffas.. dubbelt!

Banner'


Visserligen varken bor jag i Stockholm eller har bil där. Men en sak tycker jag är vidrigt: Det är den nya straffavgiften som bilismen i Stockholm drabbas av. Först betalar man dyrt för att köpa en bil, sedan kostar skatt och försäkringar massvis, för att inte tala om bensinen som är mer skatt på än vad den faktiskt kostar. Det är visserligen utgifter som ALLA bilägare i landet har.

Att man nu skall betala för att få köra i den kommun man betalar kommunalskatt till, är ju diktatur så långt ögat kan nå. Jag har svårt tänka mig att Stockholmarna varit inblandade i en lokal folkomröstning i frågan. Inte nog med det. Fusket kommer ju att breda ut sig så det står härliga till. Artikeln
här talar om ETT problem. En bilägare får sin registreringskylt stulen. Den som stulit skylten kan nu fara runt i Stockholm på bilägarens kostnad för bilägaren till skylten nekas ställa av bilen för att skylten saknas! Mannen i fråga kommer att debiteras och måste SJÄLV hålla ordning på hur många gånger den stulna skylten far runt i Stockholm! Det är ju för jävligt, rent ut sagt! Som vanligt, har  politikerna inte tänkt på alla konsekvenser. Ställa till det för folk, vill de, men ta ansvar, det gör det ta mig fan inte. Men det är ju inget nytt, va??

"Kom alltid ihåg att vad man än har för problem,
finns det en uppsjö av lösningar"

Kommentarer
Postat av: Micke

Läste detta i dag jag med.. inte klokt helt enkelt!

Är som han sa.. han kan ju ingenstans fara en längre tid utan måste kolla vägverkests sida för se om "han kört" och måste betala..

2006-01-03 @ 16:17:54
Postat av: mernil

Jag håller helt med! Vi håller på att få ett stasi-samhälle, nästa steg är väl att sossarna börjar uppmana till angiveri! Helt ärligt tror jag inte alls att det är en långsökt tanke! Bort med regimen i september!!

För övrigt saknar jag dig :)

2006-01-04 @ 22:30:04
Postat av: Micke

mernil: Ställ dig i kön.. sakna-kön ;)

2006-01-06 @ 00:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback