Försäkringskassan igen

Banner


Idag var jag in till försäkringskassan. Det var dags att lämna in närvarorapporten för att få ut pengar. Jag hade andra ärenden också så jag valde att ta kölapp till kundtjänst. Det var bara 2 före mig.

När det var min tur, frågade jag kvinnan där om flickorna på aktivitetsstödets utbetalning kunde räkna med samma helvete som förra månaden. Hon sa att de har mycket att göra men det är inte samma press som i april.. "ÄN" tillade hon.. Det skall nu bli intressant att se om Cheferna som använder sig av sina "SmartCards" dvs de vita lögnerna i krissituationer har lyckats komma fram till en hållbar lösning för utbetalningarna efter förra månadens fiasko. 

Blir det inga pengar när jag skall ha dem, så går vi vidare. Då blir det inte bara Smålandsnytt och lokalpressen. Då tar vi ett steg till. Men jag hoppas för allas skull, inklusive handläggarna, att det fungerar nu.

"Starka själar har alltid mött
kraftfullt motstånd från medelmåttiga hjärnor..."

Kommentarer
Postat av: Anne

Gissa vad! Jag fick mina pengar idag redan!! Räknade med dom tidigast på onsdag nästa vecka!! Kanske ligger våra namn och personnr på handläggarnas bord "med första prioritet"!!!! *skratt* Hoppas det går lika bra för Dig, Lena och alla andra! Kramar, Anne

2006-05-19 @ 22:24:56
Postat av: Majsan

Hahaha!! Jag har funderat i de banorna.. vi får väl se.. Tyvärr är det ju så att vi som agerar, hamnar på priolistan.. Inte av handläggarna, utan på order av cheferna *morr* och så får det inte vara..

2006-05-20 @ 14:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback