Att köpa mobiltelefon över disk..

Det är inte så lätt som man tror, alltid. Men ändå är det lätt när man vet vad man vill ha och det visste ju jag också, ändå blev det fel.. så vansinnigt fel.


 

Jag har varit och tittat på NOKIAN jag vill och SKALL ha. Bästa priset var på OnOff. Visst, det blir billigare att köpa telefonen med abonnemang men om jag skulle göra det, hade jag tvingats ta till Telia och det vill jag inte. Det är något jag också vet med bestämdhet. Men varan annonseras ju ut "UTAN abonnemang" till ett bra pris så det var ju med glädje i kroppen jag äntrade OnOff i det regniga Kalmar. Jag frågar försäljaren om de har telefonen i den syndigt röda jag vill ha och han skall just till att kika på det, när han säger att jag måste ha Telia till telefonen. "Den är teliabunden" sa han. "Jag skall inte ha abonnemang på den" sa jag lite förvirrat och han fortsatte med att den var bunden och låst till telia ändå!


"Utan abonnemang står det ju så det jag antar att den inte är låst till telia i det högre priset" sa jag och blev än mer förvirrad.  För mig är "utan abonnemang" en olåst vara men så var det ju inte i affärsvärlden, fick jag erfara. Den var fortfarande teliabunden och utan abonnemang innebar att jag skulle ha kontaktkort i den med telia som operatör. Jag påpekade vänligt att det var vilseledande att ha varudeklarationen på det viset för det framgick på intet sätt att det skulle vara bundet trots utan abonnemang. "Du kan ju ha den med teliakort då" svarade han lite osäkert (det är ju inte hans fel att varudeklarationen är så korkat förvirraden) men jag sa bestämt att jag inte är intresserad av telia. Han visade mig andra "väggen" med olåsta mobiltelefoner att välja på, men jag sa att jag vill ha just den telefonen eller så får det vara. (Då är man bestämd) Så gick jag.

Väl hemma loggade jag in på dustinhome och beställde den syndigt röda telefonen som jag vill ha 

.. och om 1-2 dagar bör den vara här hos mig, enligt leveransvillkoret.


 

Aldrig mer en SONY ERIKSSON!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback