Lönande eller inte...

Det är läge att inhandla en tvättmaskin här och nu. Att få tid i tvättstugan kan stundom vara mer än bökigt speciellt som jag pluggar heltid och jobbar där emellan. När jag bodde i Kalmarhems lägenheter fick vi välja att införskaffa ett tillval: Tvättpelare. Det var inte alls fel. Dock tillhör ju den pelaren bostaden så det var inget jag fick ta med mig vid flytt. Nu har det gått två år, drygt, sedan jag lämnade stans dyraste hyresvärd och det är verkligen dags att köpa egen maskin.

Brodern och jag var runt för lite sedan och kikade. Men OJ, vad det är dyrt med tvättmaskin här i stan. Då började jag kika på nätet
. ElGiganten har ju billiga och bra tvättmaskiner men det är en bit att köra till närmaste sådan butik. Det hade ju varit trevligt om det vore ElGiganten som skulle in i MAXIs gamla lokaler och inte Jula, Eurosko, OnOff och Intersport (kan ju hoppas på att ElGiganten skall in i OnOffs gamla lokaler då, men det är väl bara ett önsketänkande) Dock den första maskinen jag kikade på hos ElGiganten, fanns inte i internetbutiken och inte heller i de butiker jag kikade på (Västervik, Backaplan, Växjö, Helsingborg och Karlskrona) så jag undrar om den finns alls. Men jag hittade  ju en annan.

När jag kikar på ElGigantens internetsida och tittar på priserna på dess varor, står det inget om butikspriserna (DÄR är SIBA bättre) så jag vet ju inte om det skulle löna sig för mig att åka till Västervik för att köpa i butik eller om det är mer lönsamt att kosta på mig fraktavgiften för att få det levererat till utlämningsstället här i stan. Det tål ju att tänkas på.

Men å andra sidan.. då måste jag låna bil för att forsla hem maskinen från "posten" och där räcker inte broderns Jetta. Så det blir att fjäska på annat håll bedårande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback