Att förmedla..

Banner


Det är något speciellt att kliva upp kl 05 och vakna stilla tillsammans med gryningens försiktiga smekfulla tankar. Tystnande är vackert stilla och inga tutande och brummanden stör luftens stilla vibrationer. Sakta gick jag till bussen för att åka till jobbet, praktiken... dit jag var på väg.

Bussätena var i stort sett tomma och det gav mig rymd att välja plats, mer än när det är halvfullt av kroppar, röster och andras tankar.

Jag satte mig inte där jag brukar sitta utan valde platsen bakom. Stilla lät jag blicken glida ut i morgonmörkret för att finna sin mediations stilla uppvaknande. Tankarna gick till barnen hemma som sov en stund till.. deras kommande skoldag.. De gick till mina närmaste, min livs älskade.. min miljonte.. till mina vänner. Till de som verkligen betyder något för mig. Ett leende spred sig över mina läppar.. mina ögon strålade av den inre lycka jag fylldes av..  och jag kände värmen strömma genom min kropp.. värmen som mina närmaste, min livs älskade.. min miljonte.. mina vänner.. gav upphov till. Tänk att det är möjligt att älska dessa så.. att vara älskad av dem tillbaka.. så att varje andetag om dem.. varje tanke om dessa fyller mig så till bredden av lycka. Vilken ynnest!

Plötsligt formade sig ord i mitt hjärta.. ord.. som var mina tankar.. Känslor av att vilja förmedla harmoni.. tillit och glädje.. För mitt inre såg jag bilden av den som behövde få detta idag.. En av mina absolut viktigaste nära.. kära.. älskade.. Jag funderade en stund på hur jag skulle förmedla dessa ord.. tankar.. värme.. Ännu ostörd av dagens kommande ljud och oljud hade jag glömt den möjlighet jag nu hade. Orden.. tankarna .. for om och om genom mitt hjärta.. mitt  blod.. Orden måste lämnas vidare.. Tankens kraft är stor.. och ibland känner vi när en annan tänker på oss.. och vi ler... uppfylld av dennes tankar till oss..

Väl vaknad och framme vid jobbet, kom jag på det: MOBILEN! Ack, så opersonlig och själslös.. men det var en möjlighet.. möjlighet att fylla den med både själ och person.. Jag satte mig i den ännu sovande kafeterian.. tog fram min lilla telefon.. och knappade in mina tankar .. mina ord.. mina själtillskott.. och skickade iväg till den som skulle ha dem.

Inget kunde gå fel denna dag... inte för mottagaren.. inte för mig. Båda lyckliga över orden som formades i mitt hjärta.. och som fyllde min näras själ.... kropp.. blod.

Förminska aldrig betydelsen att förmedla Dina goda tankar till någon. Det kan rädda mottagarens dag. Mina dagar har ofta blivit räddade.. förgyllda..just för att någon har förmedlat sig till mig.. med goda tankar.. omtanke och kärlek.


Ofta tar jag fram min telefon.. knappar mig fram till de tankar som andra sänt mig.. till de viktiga i mitt liv som förmedlat Dina ord.. sina tankar och kärlek.. läser dessa sms som fyller mig med harmoni.. kärlek.. Dessa ord.. tankarna på den och de som skickat omtanken till mig.. ger mig ett leende för resten av dagen.. ger mig lycka.. glädje och påminnelsen om att vara älskad.. Resten av dagen ler jag.. uppfylld av allt det vackra.  Vilken förmån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback