Det är alltid roligare..

Banner

.. att gör i ordning när man är uppfylld av kärlek och lycka. Livet blir så mycket lättare då.

Söstra mi och Brodern skulle till IKEA idag. Rättare sagt, söstra mi skulle handla och Brodern fick köra. När jag var ute och övningskörde med sonen igår kväll och Brodern satt bak i bilen, så bad jag att få hänga med. LOAX har en golvlampa jag skall ha men eftersom de hade stängt idag, tänkte jag se om IKEA kunde ha en likvärdig. Dock fanns det inte ens något som kom i närheten av det som skall inhandlas i lampväg. Dock kom jag ihåg att köpa en lampa till datorbordet med tanke på att jag sitter här om kvällarna och skriver mina skoluppgifter. Mörkret kommer allt tidigare nu så det krävs ju lite ljus. Dessutom köptes 4 fjäderkuddar samt lite nya sänglakan, som jag kikat på ett tag. 

När vi alla var klara med det vi skulle ha där, for vi vidare till MAXI för söstra mi kommer ju hem i morgon till mig och berättar om sitt nya jobb, vad hon tyckte om det. Då bjuder jag på mat, självklart. Samtidigt har jag ju tvätten så de nya lakanen behöver inte vänta så länge på att tvättas. Vi tog sedan en fika och medan Brodern och hans dotter var och köpte sitt fika satt vi två söstrar och vaktade på matvagnen, pratade lite snabbt om kärleken igen. Det är verkligen underbart att känna så här. Allt är så mycket lättare i det svåra. Men tålamod och försiktighet har  ändå en fostrande egenskap och det är bitterljuvt. Det är på sätt och vis en underbar motgång.. som får mig att växa, distansera och njuta på en och samma gång. Att vara mer rädd om..

Jag kände hur lycklig jag faktiskt är. Genast ville jag bara hem... och  fortsätta där jag slutade  innan jag for..  med att fortsätta det mest tråkiga jag vet: att städa!

Allt är så mycket lättare, så mycket roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback