En sådan helg

Banner


Trots huvudvärken åkte jag till praktiken på lasarettet i lördags. Jag hade med mig något för att lindra det onda men det var helt verkningslöst. Jag visste då vad som var i görningen: MIGRÄN av den värre sorten. Timmarna släpade sig fram men med ett leeden tog jag ändå hand om patienterna. Nej, jag sa inget till mina kollegor för då hade de skickat hem mig.

Väl hemma var det så illa att magen vände sig ut och in. När det var avklarat så fanns bara en sak att göra: Ta två specialtabletter och stupa i bädden. Ene sonen med flickvän kopplade om TVn så de kunde sitta på hans rum och kika på burken. Den äldste var hos sin kompis.

01.20 vaknar jag och smärtan är inte över.. men vad finns att göra? Försöka sova. Plötsligt hör jag ett ovant ljud från badrummet. Någon är på väg in genom badrumsfönstret!! Nå, jag misstänker att sonen glömt sina nycklar och är på väg in där.. och så var det.

Natten går i orons tecken och det är med gott samvete jag ändå ringer mig sjukskriven på söndag morgon. Det går inte att vara uppe; än  mindre ta hand om sjuka människor. Så hela söndagen gick åt till att sova och kurera migränen. Att äta var inget att tänka på.. det vände omedelbart.

Idag är det inte mycket bättre heller. Tack och lov så har jag ledig dag idag och hoppas det hela ger sig tills i morgon. Dock har jag ett möte på morgonen idag som inte går att ändra på. Bara att bita ihop och se glad ut.

På onsdag hade jag tänkt storhandla.. men det lär få vänta. Jag är ju ICA-kund av födsel och ohejdad vana. MAXI är mitt paradis när det gäller att handla stort och smått. Som mitt andra hem, ungefär. Saken är den att på onsdag, av alla dagar, öppnar
NYA MAXI här i stan. Nå.. MAXI har byggt ut så det är lite nypremiär. Saken är väl att det kommer att vara knôkat med folk. Jag har inget emot att stå i kö. Det är spännande i sig. Men dessa hysteriska människor som kör sina kundvagnar som värsta rattfyllon. De kör på folk, de tränger sig och skall fram och vara först. SÅDAN ouppfostran har jag dock svårt för.. Men men.. vi får se hur det är på onsdag.. Det är ju bara måndag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback