Jösses!!

Banner

Skolan! Jösses! Visserligen finns det roligare ämnen än Arbetsmiljö och säkerhet och det är ändå ett ämne jag validerade för snart 2 år sedan, dock utan att få betyg men dock mycket goda vitsord. Men måste skolan ha en omotiverad, förvirrad och okompetent lärarinna i ämnet? Hon är som en burk 100 st starka Rohypnol. Nu har jag somnat till på två av hennes lektioner.

Vi vet än idag, efter 4 dagars kurs, inte vad det hela går ut på och med mindre tålamod sitter vi och väntar på att hon skall komma till skott och in på ämnet. Detta skall vi tenta av om en vecka! Nu tillhör inte undertecknad gruppen som gnäller högt och ljudligt, men nu har jag verkligen spytt min galla över henne tillsammans med mina klasskamrater. Igår, när jag var ett ärende i Eksjö och därmed missade skoldagen, fick de som var närvarande berätta vart de jobbat genom tiderna! (med andra ord: Jag missade inget)  DET klarade vi av redan första skolveckan i våras! Vad har vi för glädje och nytta av att berätta det IGEN i stället för att få ta del av det som kursen faktiskt skall handla om? Det var nog lika bra att jag inte var där då, för jag hade bara satt ner klackarna i backen och ifrågasatt vad sjutton det var för dagisverksamhet.

Nå, vi gick ut på lunchen idag och svalde ner vår irritation med en god salladssbuffé. Sedan hade vi en intervju med skolans huvudskyddsombud gällande arbetsmiljön där. Den var mycket intressant då han berättade en del om sig själv och sitt liv i verksamheten. Det blev min uppgift att renskriva och maila vidare det till kamraterna.

När jag kom hem var jag så frustrerad och skulle koppla av till en av mina favorit-CD, som jag visserligen inte lyssnat på länge men det man har i hjärtat, behöver man inte alltid ta fram fysiskt. Nå, det var "Bananas" med
Deep Purple.. och så låg den inte i sitt fodral!! Tur inga tonåringar var hemma och såg mig. Det var på vippen att jag ringde efter en nybränning av den.. men huga, vad jag letade och tack och lov.. den som söker, den finner. Så nu är det underbara "Hous of Pain" och "Doing it to night" *klara favoriter* som spelas ihop med resten av låtarna på den plattan.. "Hunted", "Picture of innocence", "Silvertounge" =P bl.a På med volymen lite bara och jazza loss. "yeahh"



Kommentarer
Postat av: Micke

Den kursen har ju låtit lite rörig ja.. men bra du fick jazza loss ;)

2006-10-06 @ 22:29:47
Postat av: Majsan

Det är skönt kunna jazza loss till något man gillar..=O)

2006-10-07 @ 07:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback