Man får ju vara glad..

Banner

.. för att nya arbetstidslagen inte trätt i kraft ännu. Men å andra sidan vet jag inte hur det skulle påverka mig.. om min praktik ses som jobb eftersom det inte är betald arbetstid.. Jag har ju haft praktik hela veckan. Nå, i måndags var jag ledig.. sedan har det flutit på. Igår hade jag tagit ledigt för en privat sak som i sista änden inte blev av så  jag bokade jobb på mitt ordinarie arbete. Det var ett kvällspass, till 21.05. Sedan vara det hem och där mötte mig inga roligheter och till bädden kom jag väl strax efter midnatt. Att somna var ju lögn och vetskapen om att klockan skulle ringa kl 5, gjorde ju inte att John Blund skyndade på precis. Ca 3 timmars sömn och sedan upp i ottan..

Kl 7-15.30 var det praktik och sedan var det hem och ta hand om tvätten i tvättstugan. Kl 21 skall jag vara på arbetet igen och jobba natt.. och så även natten till söndag (en extra timme dessutom) och jag funderar på hur sjutton det skall gå.

Det har ju funkat förr och kommer att funka igen.. men på sätt och vis är det ju bra att det kommer en ny lag. Hade jag suttit kvar i sekretariatet i handbollen så hade jag haft det i morgon också. Nåja.. nu har ju andra fixat den biten bakom ryggen på oss andra så jag kan koppla av. Sonen skall inte spela på grund av en skada så han följer sina egna knattar på deras match. Jag håller tummarna för både de stora gossarna och småttingarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback