Tyst morgon

Banner

Jag har en förmåga att vakna före tuppen och det är väl kroppens egen klocka som väcker mig. Att vakna redan kl 5...5.30 är inget ovanligt. Att ligga och dra mig en liten stund, klappa den eller de båda katter som tagit plats i sängen... hur ljuvligt är inte det?

Att höra tystnaden runtomkring.. barnen sover..Stilla stiga upp, tända lite levande ljus.. andas in och låta tankarna ta sina egna vägar.. Lyssnar på
lugna favoriter.. Enya spelas med "May it be". Det går en rysning av välbehag genom hela kroppen.. själen. Jag ler av välbehag. Sakta vaknar morgonen och blir så småningom till dag. Barn skall väckas.. skall till skolan.

Jag fortsätter att njuta av denna min morgon en stund och resten av dagen kommer att bli behagligt ostressad.

Alla borde vi ta oss denna stund av stillhet för att skapa en bra dag.. en stund av stillhet fylld av goda tankar..fina tankar.. där solen ständigt lyser upp vår tillvaro.

Det är en form av kärlek.

Kommentarer
Postat av: Micke

Lugna favoriter låter som nått för mig.. är en bra musik för mig det. (med tanke på hörseln)¨¨

2006-10-06 @ 22:32:03
Postat av: Majsan

ja.. det är ju det.. Lite skrämmande att JAG lyssnar på det med tanke på att jag älskar rock .. men det är väl åldern.. *host* eller sentimentaliteten..hehe..

2006-10-07 @ 07:21:25
Postat av: Micke

Jag gissar på åldern jag! *duckar och smiter igen*

2006-10-07 @ 09:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback