Valbart eller inte..

Banner

Före allt annat och med risk att bli utfrusen idag, så måste jag erkänna, trots bristen på skrikande rubriker i lokaltidningarna idag, att jag tippade på Elfsborgs vinst igår.
Jag kan bara ana hur Hagge och gänget hade det igår. Han sms'ade när de kom hit från Borås och undrade om jag skulle komma ner till Larmtorget och möta upp, men trött som jag var efter första praktikdagen med allt nytt, så stannade jag hemma. GRATTIS, Elfsborg!

Nå.. nu till den valbara (?) framtiden under de kommande 4 åren. Vi som visste bättre, förstod att en ny regering skulle inte kunna bli annat än skit och sämre för oss som redan har det mindre bra. Människosynen som nuvarande regering har, är verkligen ett fall för diskrimineringsmyndigheterna. Man skall nu sparka på oss som studerar, söker jobb samt på andra mindre välbeställda i samhället. Vad har vi för val, vi som inte ville ha denna människosyn på plats i Rosenbad? Vi tvingas leva under vidriga förhållanden som tydligt visar att vi inte skulle ha ett värde för herr statsminister och hans anhängare. (som för övrigt hittills bara presenterat skandaler på ministernivå)

Jag läser i Barometern idag att sittande regering funderar på att införa obligatoriskt medlemsskap i A-kassan samtidigt som man vill höja avgiften men sänka ersättningen! Jag trodde diktaturen var avskaffad.... eller inte skulle få inträda i detta "demokratiska" land som Sverige uppger sig att vara. Men är det valbart för mig att ha den typen av försäkring om det blir obligatoriskt? Skall vi tvingas in i A-kassan bara för att få in mer pengar till statskassans ministrar som inte betalar vita löner samt behöver hjälp att pröjsa TV-licenserna? De stackarna har ju inte pengar så det räcker!

Hur skall studerande och arbetslösa klara sig när våra ersättningar dras ner? Då måste vi gå till socialen och en annan kassa får betala för det som våra försäkringar inte får täcka. Eller skall den enheten i samhället tas bort så att ministergänget får mer pengar att leva loppan för? Kanske har de obetalda p-botar eller fortkörningsböter som de inte kan stå för ur egen kassa?

Vinnare och förlorare: Vinnare: ministern som redan har pengar i överflöd. Förlorare: arbetslösa som redan har det fattigt.

Om någon om dessa ministrar vore medlemmar av min familj eller närmaste vänskapskrets, skulle jag genast säga upp bekantskapen med dem för den vidirga människosyn får inte plats i närheten av mig. Är det så konstigt att P O L I T I K E R F Ö R A K T E T växer? Dessa människor, vilket de sitter på Rosenbad eller är bland de nedre nivåerna (markjobbarna strävar ju efter att få komma till makten med bättre utsikt) gör inte annat än att se till sig själva och sitt eget bästa. De har ingen aning om hur det är att leva under deras regi. Är de alla bortskämda rikemansarv som aldrig behövt slåss och kämpa? Eller har de bara glömt varifrån de kom, så snart de fick lön som vi vanliga inte har en chans att komma upp till? Det lönar sig att använda lögnen för att komma fram i tillvaron (därför blir jag inte politiker. Jag har så vansinnigt svårt att ljuga)

Finns det inte möjlighet att avskaffa sittande vidrighetsministrar och erätta dem med de gäng som avgick? Visserligen hände inte så mycket med jobb och sådant, men de slog inte lika hårt på oss som redan ligger och vet vad det innebär att leva i samhällets hårda klimat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback