4 år till nästa gång

Banner

ÄNTLIGEN!!! Nu är det 4 år till nästa terror. 4 år tills politikerna ger sig på oss vanliga invånare i samhället. 4 år tills de än en gång visar att de inte respekterar oss som inte vill ha deras propaganda i brevlådan. 4 år kvar. 4 år kvar tills de skall visa oss att de verkligen inte tror att vi kan tänka själva och skall nedvärdera oss igen. Nu skall jag andas.

Men in i det sista anser dessa som tror sig veta bättre än oss som lever i samhället, att vi som skall ut och lägga våra röster inte kan tänka själva. De stod ett gäng utanför vallokalen här i norr och försökte pracka på oss sina valsedlar, trots att minst 5 bord var proppfulla av alla olika tänkbara partiers sedlar samt blanka sedlar. Stackars politiker som verkligen tror vi vanliga är dumma i huvudet, utan förmåga att tänka själva att de måste gå ut och göra det för oss. Med ett leende av "stackas politiker"-tänket passerade jag dem utan en blick. Det skulle nog göra dem sorgsna om de såg mitt gapflabb i ögonen.

Hur kan man sjunka så lågt att man verkligen på fullaste allvar tror att vi inte är kapabla att själva förse oss av det vi vill ha? Vad har de egentligen för åsikt om sig själva? Nåja.. det verkade ju inte som om någon var speciellt rädd för att knäas när jag kom.. (med tanke på hur "alla politiker kände sig hotade" av min fråga om det var ok att knäa politiker.. något som vanligt folk läste som en symbolisk handling, så som det var menat) så jag är nog inte så farlig i alla fall.

Efter avslutat ärende gick jag med ett mycket stort leende ut från vallokalen och vidare till konsum för att handla.. och tänkte samtidigt på alla som frågat mig genom åren om inte jag skall bli politiker.. Mitt svar har alltid varit och kommer alltid att vara: "Jag är helkass på att ljuga så det kan jag inte bli".. och dessutom är jag självtänkande.. det kan man nog inte vara som politker.. för man måste tänka kollektivt så man platsar in i laget. Men kanske framför allt: Jag har inte en förmåga att försöka tvinga på folk mina åsikter och hävda att de skall lösa människors problem.. Att alls attackera folk på stan är inte min grej.

Nu blir det snart äppelpaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback