Hur underbart är det inte...

Banner

Älskade söstra mi och jag tog oss en stund på Krögers igår kväll. Vi träffades redan kl 18 och det är skönt att kunna sitta i lugn och ro innan allt folk ramlar in på krogen, fulla och stökiga. Det var ännu varmt och vi satt på uteserveringen. Vi beställde in det vi skulle ha och så pratade vi. Vi löste världsproblem och pratade om kärleken. Vi samtalade om barn och familj, om livet i stort men även i smått.

Det fantastiska med söstra mi och mig är att hur ofta eller sällan vi än ses, talas vid per telefon eller mailar, så har vi alltid massor att samtala om när vi ses igen. På något sätt tar det aldrig slut. Det är så underbart. Vi tar alltid vid där vi slutade. Söstra mi är en av mina få kärlekar. Den förbehållslösa kärleken som söker hennes bästa.

När jag funderar på mina kärlekar.. så fylls jag av värme. Det är dessa människor som betyder allt för mig, som jag aldrig kan eller vill vara utan. Tanken på dessa mina kärlekar gör att jag aldrig behöver känna mig ensam. Visst är det underbart?

Jag kom hem vid 22.30 igår. Barnen var hos kamrater och jag la mig att läsa Högskolans kommande program. Sedan somnade jag. Plötsligt vid 04.15 vaknade jag med ett ryck. Det var omöjligt att somna om. Men vad gjorde väl det? Tankarna gick till mitt livs kärlek och jag var plötligt uppfylld av all tänkbar värme och tvåsamhet. Ensamhet, vad är det? I stunder som dessa, då världen runt omkring sover.. då jag får vara i stillhet med mina tankar.. mina känslor.. få känna längtan och saknad.. få uppleva det som är få förunnat, att älska en annan så förbehållslöst att inget kan få kärleken att tvivla... det är så underbart!

Kärlek är så mycket mer än att bara rusa iväg i ett passionerat tillstånd av tillfällig lycka. Kärlek är tålmodig, den väntar.. den får Dig att hysa respekt.. den söker inte sitt eget. Den vill inte skada, såra.. Den vill bara göra gott.

Strax skall jag göra mig klar för att gå till jobbet. Med lätta steg, ett hjärta fyllt av lycka.. en själ som ropar ut den glädje som uppfyller mig.. kommer denna dag att vara en av de bästa i mitt liv.

Glöm inte att ta tillvara på stunderna.. även om de upplevs mitt i natten.. i ensamheten. En tanke på den eller de Du älskar.. på den eller de som betyder mest för Dig.. och Du är inte ensam.

Hur underbart är inte det?

Kommentarer
Postat av: Bosse H

Härligt att läsa dina ord om kärlek.Det värmer att höra dig skriva så.Lite ovanligt idag att känna så som du gör.Eller rättare sagt ,det är inte som i veckopressen eller förljugna filmer.Att känna kärlek är så mycket mer !!!

Postat av: Majsan

Tack, Bosse. Det är verkligen ovanligt.. allt handlar ju oftast idag om att se till sitt eget.. och passar det inte, så "tack o hej". Just att ha förmågan att UPPLEVA.. känna... är mer än ovanligt.. jag är mycket tacksam för att mina känslor inte är döda.

Det är stort, så oerhört stort att ha möjligheten att känna så här.

2006-10-04 @ 07:05:35
Postat av: Micke

Tålmodig och vänta ja.. det känns lite bekant ;)
..men är ju en härlig känsla ändå.

2006-10-06 @ 22:34:47
Postat av: Majsan

Vi sitter i samma båt, Micke.. ;o) Skönt med någon som förstår..

2006-10-07 @ 07:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback