"Jädra, vilken smäll"

Banner


Det var just det som skedde natten mellan lördag och söndag. Söstra mi och jag hade suttit och tjatat som man ju gör ibland, fram på småtimmarna. Kl 01 följde jag henne till taxin och gick hem igen. Jag tänkte kika igenom en del saker på datorn innan jag bäddade ner mig.

Bäst som jag satt och gjorde det jag skulle, small det till. Det kom ifrån TV-bänken. Så small det till igen.. och igen. Det lät som en implosion och jag var genast livrädd att det skulle vara nya TVn som small. Jag stängde av den, kollade DVD-spelare och VHS-spelaren. Allt blev tyst.

Det var med lite is i magen jag sedan kröp ner under täcket för att sova. Nåja.. det blev som det blev med sömnen och söndagen var en dag av trötta ögon. Fram på kvällen tänkte jag se en DVD-film (Wallander.. jag har alltid varit lite småförtjust i sådana filmer.. för att inte tala om de kriminalromatiserade CSI-serierna). Ene sonen hade lånat scartkablarna för att se film inne hos sig. Snäll som han är kopplade han in våran gemensamma DVD-spelare igen och tryckte på On. Då small det igen och det började ryka! Det var med andra ord DVD-spelaren som haft fyrverkerikalas natten innan.

Jag hade ett ärende per telefon till brodern och så kom vi på tal om denna händelse. Han skulle hit med äldste sonens cykel igår kväll, som varit på reparation så vi skulle ta en runda till COOP och lämna in DVD-spelaren. Den köptes ju där i februari i år och garantin gällde i 2 år. Eftersom äldsten ville övningsköra, så fick det bli så. Brodern i baksätet och jag på passagerarsätet. Vi tog en sväng in till IKEA samtidigt för jag skulle se om sängbenen hade kommit. Men icke då. De kommer om en vecka.. enligt vad de sa. Vidare till COOP och där var det bara att få slantarna tillbaka och in på SIBA och leta ny DVD-spelare. Hittade en Philips som ser ut att fungera bra. Nu är det bara att hoppas att denna inte smäller om 7 månader.

Det är lite otäckt när elektiska saker börjar leva sina egna liv. Man vet liksom inte vad som kan ske då. Nu gick det bra.. men är det inte större krav på elektriska prylar än att de plötsligt smäller?

Jaja.. nu kan vi se DVD-filmer igen och vad det kan bli för roligt, återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Micke

Läbbigt värre det där!
Vem vet vad som kunnat hända om det blivit lite mera och ingen varit hemma.

2006-09-05 @ 20:30:08
Postat av: Majsan

Det hade ju räckt med att söstra mi inte varit här och att jag sovit så dags.. =O/ *ryser*

2006-09-05 @ 22:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback