Jag bara undrar...

Banner

Nu kommer vi in på politiken igen. Det är kanske inte så konstigt med tanke på att det är de som bestämmer vad vi skall tycka och tänka, vad får ha för åsikter utan att kriminaliseras.

I ärlighetens namn, så följer jag sällan i detalj vad de olika partierna står för. Det är för mig en skåck hönor som kacklar och tuppar upp sig. Deras mål är att komma till makten och ta över diktaturen samt i valtider gå ner på sandlådenivå och kasta skit på varandra. Kan man verkligen ha förtroende för dem?

Hur som helst bestämde jag mig för att läsa lite om ett parti som alla andra politiska partier, officiellt, vill ha bort då det anses rasistiskt (vart kommer åsiktsfriheten in?) men jag tror det handlar mer om att de traditionella partierna är rädda för att detta lilla parti skall få flest röster, för det förespråkar något som de flesta anser självklart. Jag öppnade det blåvita kuveret som jag mot min vilja fått i min brevlåda och läste vad de stor för. Jag hittade inget som antydde på rasism! Däremot fann jag självklara saker som att ta seden dit man kommer (något svenskarna har hävdat i alla tider att man skall göra) Man vill begränsa invandringen, vilket inte är fel. Vi har ju inte pengar att försörja oss själva med. Hur skall vi kunna försörja andra då? (Se nedskärningar inom diverse arbeten så som mitt eget: sjukvården. Nedskärningar i skolor etc) Man vill hjälpa de som verkligen ÄR flyktingar (de som verkligen behöver komma ifrån, har inte råd och de flesta blir kvar i de krigshärjade länderna) samt att man vill verka för en frivillig återvandring. Jag har talat med många invandrare som längtar hem men inte vet hur de skall klara av det. Vad är rasistiskt i detta budskap? (det finns ju fler länder än Sverige som kan ta emot strömmen av invandrare) De som bostätter sig i Sverige skall anpassa sig till det svenska samhället.

Hur jag än vänder på detta kan jag inte få det till något rasistiskt budskap. Det är vanliga bonnförnuftiga tankar (och när vi hört traditionella politiker uttala sig då de trott att kameran varit stängd, då har minsann deras åsikter framkommit.. och de har inte varit så humana som dessa ovan. DERAS åsikter har verkligen varit rasistiska) Förklara gärna rasismen i detta, Du som kan. (för mig är rasism att man vill utrota andra folkgrupper och "raser" än sin egna och det är inte vad som framkommer här.Man ställer krav på de som bostätter sig här samt att man vill hjälpa de som vill hem igen)

Partiet talar också för att skärpa straff, hjälpa brottsoffer (tack, det tycket jag verkligen) utvisa kriminella invandrare (varför inte? Har de missbrukat det svenska förtroendet, så förstår jag inte vad som är fel i utvisningen. Är det inte Norge som har det så? Inte anses de rasistiska bara för att de ställer krav på sina medborgare, infödda som gäster/inflyttade ) Man vill utöka antalet poliser samt deras befogenheter. (Jag tycker ju att vi har massvis med underbara poliser men deras jobb går åt till administrativt arbete. Anställ kontorister och låt polisen göra vad de är bra på: Ta hand om buset på gator och torg). Partiet vill öka resurserna inom äldreomsorgen (TACK!) och hemtjänsten.. Man slår vakt om kärnfamiljens ställning som samhällets bas och låta familjen själv bestämma vem som skall vara hemma med barnen. (BRA! Det kan ingen politiker bestämma.. utan att kallas diktator) samt att man vill göra det lätt för företagen att anställa folk.

Jag har läst och läst och läst denna information om och om igen och jag finner inget annat än det svenskarna i samhället faktiskt vill ha. Jag ser inget som är främlingsfientligt (eller på ren svenska: rasistiskt) Jag ser bara sådant som traditionella pariter inte vågar ha med i sina program av den enkla anledningen att svenska regeringen har startat en rasism som inte finns. Den omvända rasismen finns, där vi svenskar skall acceptera att bli kallade både det ena och det andra utan att det kan leda till åtal för rasism, men skulle vi svenska säga samma saker till våra invandrare, då blir vi åtalade. (jag vaknade för en tid sedan av att en invandrare skrek utanför mitt fönster att "alla jefla svennar är idjåter". Hade någon svensk skrikit så om invandrare, hade det tagit hus i helvete. Nu hände inget. Det är accepterat att vi svenskar kränks. För mig är det inte okej att någon kränks)

Vad är ni traditionella politiker rädda för när det gäller detta program som ni vill stoppa? Låt dem vara med och säga sitt.. för det är väl ändå demokrati i landet och "alla skall vara med"? Eller? Det är ju ändå demokratiska val och då måste ju folket i Sverige få välja fritt, oavsett partipolitik. Jag har talat med många invandrare som håller med detta parti som ni vill stoppa. Hur kommer det sig, om det är främlingsfientligt?

Nu har jag undrat klart och frågan är ju om något politiskt parti vågar svara på mina frågor. Det har ju inte hänt förr att ni vågat bemöta mig, så varför i denna känsliga fråga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback