Kärlekens låga

Banner

Kärlekens låga finns i många olika färger. Kärlekens låga finns i olika plan. Kärlekens låga till en nära vän, en syster eller bror.. en söstra eller barn.. Kärlekens låga finns alltid och oavsett.

Min speciella kärlekens låga brinner för en underbar man.. den enda jag skulle följa till världens ende. Mannen, min broder.. min älskade. Hur vacker är han inte i all sin talandets prakt.. sin tystnadens vackra tonfall.. hans skårrande skånska skratt. Vackrare finns inte när han ser på mig och får mitt hjärta att slå ett extra slag i denna  unika kärlek.

Ingen vuxen kär kan få mig i brand som han.. ingen kan få mig att gråta av längtans smärta och lyckans berusning. Ingen vuxen kär, får mig att skratta så hjärtligt. Ingen vuxen kär får stormen i min själ att bedarra som han..  Ingen annan finns,som han.

Varje tanke jag bär om Dig, fyller mig med behaglig stillhet.. visshet.. ödmjukhet. Aldrig förr har jag uppfyllts av så stor varsamhet. Din sköra själ bär jag med stor försiktighet.. rädd att Du skall gå sönder.. om jag så bara tänker på Dig.

På samma sätt jag är nödvändig i Ditt liv, är Du det i mitt. Dina tankar blir Din hand som smeker mitt sinne.. låt mina tankar göra samma goda gärning för Dig.

Dag som natt finns Du här.. alltid.. alltid.. hand i hand med mig.. mitt liv. Alltid.

Kom, torka mina längtans tårar som ropar efter Dig. Håll om mig en stund.. vagga mig till sömns.. låt mig vila i Din trygga famn.. om så bara för en liten stund. Ingen vuxen kär, älskar jag som Dig.





 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback