Kärlek på hög nivå

En ledig dag som denna skall hänges åt kärlek. Redan kl 6 började man ringa från ordinarie arbetsplats men jag vägrade svara. 3 samtal har kommit men hur ser det ut om jag går 100% på min praktik för att sedan jobba alla lediga dagar på ordinarie arbetsplats? Det funkar inte. "Vi har varken tid eller råd med det" som kärleksbrodern skrev till mig, när det framkom att jag jobbar lite för  mycket utöver min praktik.

Jag valde i stället att hänge mig åt kärlek. För vad är det om inte kärlek att berika sin måndag med att ligga kvar i sängen och läsa ut en spännande bok? Kärlek till livet, sig själv och sina nära. Att ta tillvara på och vara rädd om mig själv. Ett löfte jag avgett mig själv nu är att ge mig själv fler sådana här starter på dagen. Vi borde göra det mer, alla lite till mans och kvinns. Vad har vi för glädje av att vara utslitna bara för att det hänger ett livs massor av måsten över oss? Vad gör det om jag duschar ett par timmar in på dagen i stället för kl 6? Vem far illa om disken inte är  borta kl 7 och håret ofönat före 6.30? Vem mår dåligt av att jag är pigg och utvilad? Vem tar illa vid sig om jag orkar umgås och ha skoj tillsammans med dem? Vad har jag för glädje av att stressa mig genom livet, dö ung och bara bli ihågkommen för att "... hon jobbade och slet alltid men vi hann aldrig umgås som vi ville"?

Nu skall jag dessutom åka och köpa tågbiljetter till en resa som skall gå av stapeln inom kort. En resa som kommer innefatta mycket glädje och kärlek. Återigen blir det en resa till min bästasyster och med den resan blir det många möten.. och mycket kärlek. Ängel

Kommentarer
Postat av: Micke

Dom går alltid åt fel håll de där resorna ;)

Postat av: Majsan

KAN Du förstå, Micke, varför de aldrig tar sig norröver?? :P

2007-02-28 @ 05:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback