Mer helig än både jul och kungahus

Ja, det är väl så vi kan uppfatta det hela. Att alls visa sitt avståndstagande till hela jippot som pågår nu fram till maj månad *för det är väl fortfarande the big happening i maj* bemöts av stor skepsis och "VAD??? TITTAR Du INTE?" och folk tror man helt enkelt konverterat till annat som kan tänkas finnas utanför den europeiska gemenskapen. För det är väl bara detta som sammanför europa, bortsett från €. Jag kanske till och med blivit hjärntvättad för detta är man bara med på. PUNKT! *blickarna från omgivningen påvisar deras övertygelse om en begynnande och snabbt utvecklande psykisk sjukdom*

Braskande rubriker kommer att ståta mot himlen med moraliska slagord om vad som är rätt och fel och hur vissa var klädda för uppdraget och andra inte. Det skriks i svarta branskande ord om hur orättvist omröstningen gick till för det tutade bara upptaget så det kan inte vara rätt att just den eller de går vidare till nästa omgång.

 Nu är det inte längre tal om att företräda egna landet med egna språket. För något år sedan eller två.. kanske är det tre eller fyra ... läste jag att det gick utmärkt att ha ett egenhändigt påhittat språk i sammanhanget. Håhåjaja, tänkte undertecknad, vart är vi på väg?

När denna hysteriska period i livet, som återkommer år efter år, närmar sig, brukar jag sätta mig ner och försöka minnas sista gången jag var med och följde strömmen, var en av dem.. en i gänget så att säga. Vet ni? Jag minns inte. Inte år, inte deltagare, inte vilka som vann hemmavid eller borta. Det innebär, kom jag till slut fram till, att det kan inte ha varit så viktigt. Inte för mig.

Att säga att man inte firar jul är nästan en befrielse i jämförelse. När det gäller det pågående jippot, måste jag nästan smyga som en tjuv klädd i svart om natten för att det inte skall uppstå någon form av lynchstämning kring mig och mitt val att avstå. Man kan nästan säga vad som helst om vårt kungahus medlemmar utan att omgivningen reagerar, men när jag säger att "Jag bojkottar melodifestivalen sedan många år", ja, då väntar jag bara på att bli stenad till döds.

Jaja.. det är inte lätt att gå sin egen väg men jag slipper ju onekligen en del energistjälande tjafs och lika glad är jag för det. Det kostar att ligga på topp. rar

Kommentarer
Postat av: Veduran

Haha... tog lååååång tid innan jag fattade vad du skrev om, så mycket ser jag på melodifestivalen :D

2007-02-04 @ 12:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback