Syskonkärlek

Min yngste son skulle låna en av mina gamla mobiltelefoner då hans egen behöver byta batteri. Han sätter i sitt sim-kort och matar in klockslag. Av någon anledning skall han kolla sina befintliga sms och så säger han: "Mamma, det är nog inte bara mina sms här" så räcker han över telefonen till mig. Jag har visst några sparade på telefonenens minne.

Jag bläddrar igenom de sms som är mina och raderar de som inget är att ha. Men så kommer ett sms, en nyårshälsning 060101 kl 01.14 med texten: "Ljuset kommer från söder.. I nattens kalla sken skriver jag dessa rader till dig: mjuka tankar sanna tankar som landar i samma ord. Ja, jag saknar dig min kära syster ... Dina ord och tankar. Du förblir väldigt levande inom mig och stärker min ande. Många varma kramar!"  Ögonen fylls med tårar... tårar av glädje och lycka över att han finns i mitt liv.. tårar av kärlek till honom... av längtan och saknad..

Dessa ord kommer från min högt älskade broder.. den broder jag håller som mest kär.. min ende broder. Många är de sms som stundom blixtrar mellan oss.. meddelanden, fyllda av kärleksord av enklaste slag, men inte mindre värda för det.. och alla har jag sparade. Vi ses allt för sällan.. men vi finns alltid nära.. mycket nära varandra ändå.. Han följer mig varje dag, timme och minut.. varje sekund av mitt livs andetag är han med och fyller mig med liv och hopp. Han är den siste jag sänder en godnatt-hälsning innan jag somnar och den förste jag hälsar God morgon när jag vaknar. Att få ha en broder som honom är få förunnat.. Han finns där utan att tas för given.. Jag behöver aldrig tvivla på hans kärlek och lojalitet.. och aldrig behöver han tvivla på min kärlek och trohet.. Utan honom kan jag inte andas.. han är så stor för mig.. så sann..

Tack, min älskade broder, för att Du finns. Jag älskar Dig mer än Du någonsin kan ana. Varma kramar och en kyss på pannan// Söstra Di


"Hjärtat har sina skäl som förståndet aldrig kan fatta"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback