Divan fick inte uppmärksamhet

Vart jag än har letat i min värld så kan jag inte hitta orsak till att någon skall få se sig som mer värd än någon annan. Divor inom kändisvärlden har alltid funnits och man tar till den ena metoden efter den andra för att få plats, synas och vara den enda som syns.

Vi har en liten näktergal som började sin bana i schlagervärlden med att stå med bibeln i hand och saluföra sig själv. Att flickan hade sångröst var inte att ta miste på och det har hon än idag. Men att presentera sig med bibeln i handen och på så sätt försöka få omgivningen att tro att hon vore mer gudfruktig och mer värd än andra, gjorde att jag ratade henne från början. Genom åren har hon alltid hävdat sin egen felfrihet och jag drar mig till minnes när hon körde på en annan bilist en gång, som i sin tur klev ut och skällde ut kvinnan som kört på honom... då fick han bara svaret (enligt hans egen utsago i media) "Ser Du inte vem jag är?" Skulle kändisskapet göra det mer legalt att köra på folk eller på annat sätt göra fel i trafiken? Vederbörande näktergal har förvisso varit av med körkortet och är kanske den som har flest felparkeringar. Hon ser inte heller skillnad på en trottoar och parkering. Det var väl sista budet för lite sedan.. eller som när hon parkerade mitt i gatan framför en skylt i en korstning.. Bara man är kändis med divalater så får man visst bete sig hur man vill mot andra... Men.. det är väl inte så en god kristen uppför sig?? Skall man som god kristen inte föregå med gott exempel?

Nå, hur som haver så läser jag i tidningen nu på morgonen när jag kom hem från jobbet att divan, som alla antagligen förstår är en viss fröken Häggkvist (eller heter hon Sörgård?) blev osynlig igår på
Globen och detta tyckte hon inte om. HUR kan hon vara så fräck att tro att hon skall få ta plats från de som tävlade och vann? Nåja, så tänkte väl bara den som ser sig själv som bättre och mer älskad än andra. "Ola gick rakt förbi mig" beklagar hon sig.. Han hade väl annat att göra än att ta emot någon sångfågel när hela Globen ville hylla The Ark.. dock fortsätter frk Häggkvist med att säga: "Jag visste att det skulle bli så här". Men jösses, om hon nu visste (en guds försyn kanske?) att han skulle nonchalera henne, varför bli upprörd?

Jag gillar Christer Björkmans svar på att Häggkvist ansåg: "Som tidigare vinnare är det självklart tycker jag att få tre minuters utrymme att sjunga sin senaste singel eller ett medley." Björkman säger: "Vi har inte den traditionen att förra årets vinnare får uppträda. Ingen får lansera sin musik i programmet. Vi vill bara att de nya vinnarna ska få ta plats." Detta borde ju en "schlagerdrottning" som Carola veta.

Även jag skulle nonchalera henne om jag såg henne på stan och skulle hon dessutom drista sig till att kasta blommor med jord på mig, så som hon på en i publiken på Skansen för något år sedan, skulle inga ursäker i världen funka. Jag skulle inte ens bemöda mig med att möta henne för en ursäkt.

Nej, jag anser mig inte bättre än henne, men jag tycker hon har ett uppträdande mot sin publik och agerar så nonchalant i trafiken bl.a så hon är inte värd min uppmärksamhet. Jag ville nu bara tala om att det är på tiden att hon får lite motstånd. Hoppas det kan göra henne lite eftertänksam och mer ödmjuk. Hon har dock en son att tänka på.. Hur synd är det inte för den gossen att behöva läsa om sin mors divalater och trafikbrott om och om igen? Vad ger det för signaler?

Att hon sedan har en bra sångröst, det kan ingen ta ifrån henne. Men jag byter kanal när jag hör henne.

Kommentarer
Postat av: mernil

Jag tyckte det var stor humor när Look och Salo gick förbi uppblåsta Carola :-) Sen blev jag förbannad när alla tackar "det svenska folket". Personligen anser jag mig inte tillhöra den skaran av idioter som följer hu(s)bondens röst, dvs. "det svenska folket". Men för att avsluta lite snällt, så såg jag.. eller jag hade på tv:n när finalen gick.. Låten som The Ark framförde var faktiskt ganska bra. Inte så värst orginell, men den var ju lite 70:tals inspirerad.. Det är väl därför :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback