Noll koll på kunderna

Vi är många som fått s.k NORDEA-mail där vi uppmanas att logga in på våra konton via mailen. Alla som har lite innanför pannbenet vet ju att man inte lämnar ut sina uppgifter i ett mail. Att då kalla sig lurad, tycker jag är höjden av fräckhet. Man har helt enkelt tillåtit sig att BLI lurad.

Nåja, jag fick mail från NORDEA i vintras på ett mailkonto som används endast som skräpmail. Dessutom är jag inte ens kund hos den banken. De som ligger bakom dessa mail, där de falskeligen påstår sig vara från  "min" bank, har med andra ord ingen koll på vilka som verkligen ÄR kunder.

Nåja, det löste jag snabbt genom att radera mailet. Nu kommer det fler mail med samma uppmaning att logga in med sina faktiska uppgifter, men med texten att man skall vara vaksam med tanke på att många av bankens kunder har blivit lurade (låtit sig luras).

Jag läste nu att Föreningssparbanken (SWEDBANK) är nästa bank man skall försöka sig på.  Det skall bli spännande att se om jag får mail även nu och till samma skräpadress.  Jag gör som förut: Raderar mailen. Gör så Du också.  Eller logga in om Du vill bli  blåst på kontots innehåll.

Kommentarer
Postat av: Micke

Pappa fick häromdagen ett Swedbank-mail och det var lurigare då där följde med en .exe fil som i hans fall Outlook stoppade från att köras. Men var på lika dålig svenska det brevet.

2007-03-31 @ 07:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback