Så här blev examensdagen

Det hela började med att jag hade ett par ärenden på stan och sedan träffade jag de av mina klasskamrater som varit min arbetsgrupp. Det var ju ändå med lite vemod som vi nu skulle avverka sista skoldagen. Festen skulle till att ta fart kl 13 på cafét fär vi samlats.

12.30 började folk droppa in och personalen hade fullt upp att förbereda med välkomstdrinkar och mat. Allt flöt på och tiderna hölls. Maten var utsökt och kaffe/te med kladdkaka kunde man bara blunda och njuta av. Under kaffet delade den andre festarrangören och jag ut presenter till lärare och rektorer: Var sin flaska rött. Mycket uppskattat. Sedan var det ett litet liveuppträdande av samma arrangör, caféägaren och en elev. Sång och musik. Däremellan blåste min arrangörkollega eld. Det är hon duktig på. Självklart blev det ute på skolgården. Stackarn, hon var så nervös redan på morgonen för att hon skulle framträda men hon var kanon både med elden och på trummorna.

Betygen delades ut och jag är ju mer än nöjd. Utan att ha öppnat böckerna nämnvärt, utan att ha läst något vidare i böckerna.. så lyckades jag ändå fixa toppbetyg. Men det är ju som min älskade brorsa säger: Det är inte genom att plugga hårt man får höga betyg, det är på den kunskap man faktiskt har. Kunskap det har jag. Det vet jag och nu har jag också bevisat det för mig själv genom att vara närvarande i skolan detta året och gjort mina tentor. Av 11 kurser har jag 8 MVG och 3 VG. Stolt?? Självklart är jag stolt över denna bedrift. Mitt självförtroende har stigit många grader upp.

Väl hemma så fick jag blommor av mina barn samt från äldste sonens svärföräldrar. Älskade Söstra mi kom med vackra tulpaner och Broder mi kom med en underbart vacker lilja. Blommorna (Igår kom blombud från mina föräldrar) Medan jag höll på att förbereda maten berättades det historier och fräckisar på löpande band. Stämningen var på topp. Vi åt och smuttade på vin, läsk och kaffe för de som ville ha.

När maten var avklarad började Söstra och Brodra mi att pyssla i hallen.. Det visade sig att de hade paket till mig! Men det var ju Söstra mi som fyllde år och hon hade ju fått paket av mig. Nåja.. det var ju min dag också så det var bara att nyfiket öppna paket nr 1. Ja, de tänker då verkligen på att jag skall vara utrustad till tänderna när jag måste bege mig av ut på hembesök eller när jag är på akuten. Min lilla akutväska är bedårande! Jag skrattade så tårarna rann i säkert 20 minuter!! Det var så befriande! Akutv?skan Visst är den fantastisk!! Det är så härligt med humor. Måtte jag aldrig bli vuxen! Inte nog med detta.. jag fick ett paket till!! En sådan som jag länge titta på: Staken Jag är älskare av levande ljus och kan inte få nog av dem. Denna vackra tingest skall få en fin placering där den kommer till sin rätt.

Tack alla ni närmaste som verkligen trott på mig, stöttat mig. Många är det via nätet som hejat på mig men det finns de som närmare betytt än mer. Tack, älskade brorsan för Ditt stöd, Din stolthet över mig.. Ditt telefonsamtal i fredags. Vi ses om några veckor. Tack lillasystar, min älskade prinsessa.. Vi ses också om några veckor!! Tack Söstra och Brodra mi som hejat på mig, trott på mig.. Tack mina älskade barn som varit så stolta över att jag läst och "äntligen skaffat ett jobb" (fast jag alltid haft jobb och där mitt viktigaste har varit att vara er mamma, vara hemma hos er i många år och att alltid finnas för er) Tack, ni sju viktigaste i mitt liv för att ni stått ut med mig och kämpat tillsammans med mig.

I morgon skriver jag nya anställningshandlingar med högre lön.

Kommentarer
Postat av: Pidde

Ja, vad säger man???? Nog är jag både stolt och glad för att världens bästa syrra äntligen fått sina betyg och är eftertraktad på marknaden...*ler*
Jag skickar den allra soligaste kram som finns och blir glad av tanken på att vi ses den 12 april!!

Kram från Brorsan

2007-03-26 @ 17:23:45
Postat av: Majsan

Brorsan... Du är inte ensam om den glädjen över att vi ses snart.. Jag går sönder av längtan... Puss

2007-03-29 @ 21:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback