Bankspam och nytt arbetarparti

Knölarna bakom bankspammen måste vara desperata. Jag får flera mail om dagen gällande NORDEA (som jag ju inte ens är kund hos) med uppmaning att konfimera mina inloggnings- och kontouppgifter. Dessa tar jag bort genast och de lägger sig,när de anländer, i spammappen. Endast ett från Fören.. f'låt, Swedbank, har jag fått och även där tar jag bort mailet. Visserligen är jag kund hos denna bank men det innebär inte att jag är lättlurad. Nåja, de som går på uppmaningarna att skriva in sina uppgifter, får ju skylla sig själva.

Knölar finns det i massor.. goda sådana som heter Asterix och är rödskaliga... King Edward som inte är speciellt kungliga men något gulskaliga.. så har vi de blåskaliga knölarna. De kallas moderater och bör inte ätas alls. Dessa har visat sig vara förgiftade speciellt om man är arbetslös, sjukskriven eller på annat sätt svårt sargad av samhället. Då är denna knöl rent dödlig att äta om man tillhör denna nämnda grupp.

Denna blåskaliga (blått står väl tillsammans med grönt och gult i naturen som giftig för fienden??) knöl har försökt få bort arbetarnas heliga dag, 1 maj och liksom NORDEA och SWEDBANKspammarna försöker de lura samhället att de är det nya arbetarpartiet! Dessa blåskaliga knölar har inget med arbete att göra. Jo, deras arbete består i att ta död på den klass i samhället som inte har det bra ekonomiskt och socialt. Dessa blåskaliga håvar in pengar och stödjer endast de som redan har mycket i fickan. Dessa blåskaliga knölar vill endast lura oss alla att gå över till dem så de kan döda oss mer än de redan gör. Som en nära vän sa till mig igår: De skulle kunna ligga i bakhåll som krypskyttar och sikta på alla som ser ut att vara från samhällets källarplan: Arbetslösa, långtidssjukskrivan m.fl och skjuta dessa med sina blå skal så vi dör. De blåskaliga knölarna vill endast ha de rika kvar i samhället.

Hur som helst måste jag hålla med Mona Sahlin från gårdagens tal, som jag visserligen inte var och lyssnade på då jag hade viktigare saker att göra (jag har gått i 1majtåg en gång men inte fan blev mitt liv bättre för det. Politiker bara lovar och lovar och lovar... mycket snack och lite verkstad) men jag läste hennes fantastiska
kommentar gällande att de blåskaliga giftiga knölarna kallar sig det nya arbetarpartiet: "De här som kallar sig det nya arbetarpartiet, de har sin dag. Det är den första april" Det är väl det bästa hon någonsin sagt! Applåd till Sahlinskan!

Kommentarer
Postat av: mernil

"De blåskaliga knölarna vill endast ha de rika kvar i samhället" Jag som alltid tyckt du verkar ha huvudet på skaft? Hur kan du gått på Sahlinskans inlärda söderslang som hon lärt sig från 40-talets pilsnerfilmer, och hennes falskhet när hon talar om de "fattiga och rika" i samhället. Min vän! Sossarnas och vänsterns hela existens beror på att bibehålla klyftor i samhället!

Postat av: Majsan

Jag har inte sagt att jag stödjer henne för hon är genomfalsk.. Det visar hon bara genom att rabbla sitt mantra om frihet och jämlikhet, att det står för rätten att vara olika, tycka och tänkta olika samtidigt som hon är på häxjakt när det gäller (sd) Som du borde veta, mernil, så står jag inte på någon politikers sida.. men ibland säger de underfundiga saker..

2007-05-03 @ 07:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback